رویا تیموریان نشان ویژه جشنواره ایتالیایی را دریافت کرد

به گزارش گروه چهره ها رکنا: این جشنواره بین‌المللی که هر ساله در شهر فورلی کشور ایتالیا برگزار می‌شود، امسال در بخش «زنان روی صحنه» از رویا تیموریان تجلیل به عمل آورد و نشان ویژه جشنواره را به این بازیگر سینما اهدا کرد.

تیموریان برای بازی در فیلم‌های «مرد بارانی»، «قارچ سمی»، «شیفتگی»، «گوشواره» و «زندان زنان» نامزد دریافت سیمرغ جشنواره فیلم فجر بوده است.

تیموریان علاوه بر این، جایزه بهترین و پرکار‌ترین زن تئا‌تر در سال‌های ۷۸ تا ۸۰ را دارد و در بسیاری از نمایش‌ها همچون «عروسی خون»، «معرکه در معرکه»، «بینوایان»، « قاتل بی‌رحم »، «رویای یک عکس»، «باغ آلبالو»، «خانه برناردا آلبا»، «چند ثانیه برف» حضور داشته است.

رؤیا تیموریان (زاده ۱۳۳۸ در تهران) بازیگر اهل ایران است. وی فعالیت سینمایی را با بازی در حسرت دیدار (محرم زینال‌زاده) در سال ۱۳۷۳ شروع کرده‌است. رؤیا تیموریان در جشن بزرگداشت خود در جشنواره فجر ۱۳۹۴ روی صحنه خطاب به وزیر فرهنگ، علی جنّتی گفت: «آقای وزیر دو سال قبل از همین تریبون رسمی گفتم که مهربانی و خوش‌رویی کلید درهای بسته‌است، امیدوارم سال آینده بخاطر بهرام بیضایی بزرگداشتی برای ایشان به اندازه‌ای که باید باشد، بگیریم.

رؤیا تیموریان ابتدا با میر ولی‌الله مدنی که از تهیه کنندگان سینما ست ازدواج کرده بود و بعد از چند سال از هم جدا شدند و دو دختر به نام دنیا (متولد ۱۳۶۹) و درنا مدنی دارند و در سال ۱۳۸۲ با مسعود رایگان ازدواج کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 636851 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟