عکس متفاوت از گلاب آدینه در جوانی به همراه مهدی هاشمی + عکس

گلاب آدینه، با نام اصلی گلاب مستعان متولد ۲۲ آبان ۱۳۳۲ در تهران است. او بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است.گلاب آدینه فارغ‌التحصیل رشتهٔ اقتصاد سیاسی از دانشگاه شهید بهشتی تهران است. این بازیگر فعالیت هنری را سال ۱۳۵۴ با گروه تئاتر دانشجویی «پیاده» به سرپرستی مهدی هاشمی و داریوش فرهنگ آغاز کرد و در چندین نمایشنامه مانند «داستانی نه تازه»، «همشهری»، «خاطرات و کابوس‌های یک جامه دار از زندگی و مرگ امیر کبیر»، «دیوار چین»، «دایره گچی قفقازی»، «پوف!!»، «مادام پی پی» و «در مصر برف نمی‌بارد» بازی و کارگردانی نمایش‌های «سلطان مار»، «مرگ یزدگرد» و «شبی در تهران» را بر عهده داشت.

گلاب آدینه

به گزارش گروه فرهنگی رکنا، از کارهای تلویزیونی این بازیگر می‌توان به بازی در سریال «افسانه سلطان و شبان» و کارگردانی مجموعه ۵۰ قسمتی به‌نام «خواستگاران» اشاره کرد. وی همچنین انتخاب بازیگر و بازیگردان تعدادی از مجموعه‌های تلویزیونی بوده‌است. بازی و منشی صحنهٔ فیلم نیمه‌بلند «رسول پسر ابوالقاسم» به کارگردانی داریوش فرهنگ نخستین تجربهٔ سینمایی اوست.

گلاب آدینه

گلاب آدینه در فاصلهٔ سال‌های ۷۶–۱۳۶۷ به آموزش بازیگری برای گروه‌های مختلف سنی در مدارس و مؤسسات آموزشی مانند مدرسه هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان وابسته به صدا وسیما پرداخت و نمایش‌هایی مانند «گل دوستی»، «یک روز زیبا»، «خاطره» و «خبر خوش» را اجرا کرد.

گلاب آدینه و دخترش در جشنواره فیلم فجر

او چند نمایشنامه از بهرام بیضایی را بر صحنه برده، از جمله مرگ یزدگرد و سلطان مار.گلاب آدینه همسر مهدی هاشمی(بازیگر) و مادر نورا هاشمی (بازیگر) است. مهدی هاشمی (متولد 1325 در لنگرود) بازیگر، کارگردان و فیلم نامه نویس تلویزیون، سینما و تئاتر و برادر ناصر هاشمی بازیگر و کارگردان است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 626585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟