درخواست منیژه حکمت: باید از تک تک افرادی که نامه آزادی امامی را امضا کرده اند سوال بشود + عکس

به گزارش گروه فرهنگی رکنا، منیژه حکمت: سرمایه‌های کثیف تمام مناسبات سینما را به هم ریخت و این مناسبات منجر به حذف بخش اصلی سینماگران ریشه‌دار این هنر شد. بازیگری که تا قبل از ورود این سرمایه‌ها برای یک پروژه سینمایی 200 میلیون تومان پول می‌گرفت امروز 1 میلیارد دستمزد طلب می‌کند. دیگر عوامل نیز هرکدام به تبع، میزان دستمزدشان آنقدر بالا رفته است که به سختی می‌توان یک فیلم اجتماعی ساخت. سینمای ما به عنوان پایگاه فرهنگی و هنری کشور که پیشینه تاریخی بلند مدت دارد رسماً نابود شده است و در نتیجه کارگردانانی که عمری فعالیت مفید هنری داشتند در خانه‌هایشان بیکار نشستند و رنج می‌برند.

منیژه حکمت

به نظر من باید روشن و شفاف بشود که اولاً چه کسانی پول گرفتند و دوم شفاف بشود که برای چه چیزی پول گرفتند؟ آنهایی که معتقد بودند که ورود این سرمایه‌ها به سینما «کمک‌کننده» بوده است بیایند شفاف و صریح ادعای خود را ثابت کنند و توضیح بدهند که ورود این سرمایه‌ها که منجر به بهم ریختن مناسبات سینما شد چگونه کمک‌رسان سینما بوده است؟نه سازمان سینمایی در این زمینه جدیتی دارد و نه خانه سینما؛ جالب‌تر اینکه خانه سینما می‌گوید اصلاً پول کثیفی در کار نیست.

منیژه حکمت

به نظرم اولاً باید یک گروه بی‌طرف و کارشناس مسیٔول بشوند تا معلوم بشود که جریان ورود این پول‌ها به سینمای ما چیست؟ از چه زمانی با چه توجیهاتی وارد شده است و در کنار آن آسیب‌شناسی بشود

«شورای عالی» سینما تصمیم گرفته است تا افرادی را بیاورد و وارد جریان کارگردانی و تهیه‌کنندگی بکند. وقتی اسامی پروانه ساخت منتشر می‌شود اصلاً نمی‌شناسیم چه کسانی‌اند؟ از کجا آمدند؟ کدام رزومه؟ من بعد از 25 سال کار و دستیاری و ... 2 سال است که پشت نوبتم آن وقت به افرادی که کار خاصی در روزمه ندارند یکباره مجوز کارگردانی می‌دهند.

برای همین ماجرا اصلاً پیچیده نیست. این نکته را هم در پایان اضافه بکنم که حتی اگر فکری برای جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به سینما بشود تا زمانی که سینما به جریان اصلی خودش بازگردد زمان‌بردار است. فعلاً که از طرف خانه سینما و ارشاد برای حل مشکلات اقتصادی سینما انگیزه‌ و اراده‌ای وجود نداردبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596049 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟