علی مینوسپهر : موسیقی امروز ما خیلی مسموم است + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 23.80M | مدت زمان ویدیو: 00:03:15

به گزارش رکنا ، علی مینوسپهر خواننده و آهنگساز بنام کشورمان ، مدرس آواز ایرانی - کلاسیک (صداسازی- ردیف)_ دوستدار و حامی حیوانات است. گفتگوی اختصاصی خبرگزاری رکنا را با این هنرمند با اخلاق و توانمند در ادامه می خوانید.

کمی از خودتان بگویید ؛ چه شد که وارد عالم خوانندگی و موسیقی شدید؟

من علی مینوسپهر خواننده و آهنگساز هستم. موسیقی را از 12 سالگی با ساز ویولن آغاز کردم. پس از مدتی به خاطر علاقه ام به آواز ، آواز سنتی را انتخاب کردم و نزد اساتید محترم ، مرحوم رضوی سروستانی و محسن کرامتی آواز را آموزش دیدم و ادامه دادم. مکتب اصفهان شیوه طاهرزاده را کار کردم.پس از اتمام ردیف و دوره مرکب خوانی به آواز کلاسیک روی آوردم و خیلی هم در این زمینه موفق شدم.

قرار بود کنسرتی برگزار کنید که به جریان کرونا خورد. کمی در این باره توضیح بدهید.

ما 8 ماه با ارکسترمان تمرین کردیم و درست یک هفته مانده به اجرا به خاطر کرونا کنسرت کنسل شد. واقعاً ناراحت کننده بود. امیدوارم شرایط به حالت عادی برگردد؛ با کمترین خسارت جانی برای مردم و ما هم بتوانیم کنسرت مان را برگزار کنیم که اگر این اتفاق بیفتد برای اولین بار در ایران به 5 زبان زنده دنیا از خوانندگان بزرگ دنیا همچون پاواروتی ، آندره بوچلی ، خولیو، فرانک سیناترا ، استاد شجریان و ... در این کار اجرا می شود.

در حال حاضر چه می کنید؟

در حال حاضر بیشتر به کارهای ضبطی در استودیو مشغول هستم و در تدارک یک اجرای خانگی

برادرتان امیر هم در عالم موسیقی فعالیت دارد. جز شما دو برادر در خانواده کسی هست که در عالم هنر مشغول فعالیت باشد؟

بله ، امیر برادرم نوازنده ویولن هست و آهنگساز و تنظیم کننده.

بدترین و بهترین خصوصیت اخلاقی تان چیست؟

بدترین خصوصیتم حتما خیلی هست و البته اطرافیان بهتر می توانند بگویند اما یکی از ویژگی های اخلاقی ام که شخصی هم هست حس نداشتن جنگندگی در زندگی است که البته در کار برای دیگران خوب است چون به آنها فرصت رد شدن از خودم را می دهم چراکه معتقدم من متفاوت کار می کنم پس چرا باید چوب لای چرخ دیگران بگذارم؟

خصوصیت خوبم دو ، سه تایی هست ولی من حس حیوان دوستی و ناسیونالیستی را که در خودم بسیار زیاد است به تمام هنرجویانم توصیه می کنم. عشق به حیوانات از والاترین دین هاست به نظر من.

در فکر انتشار آلبوم نیستید؟

الان تک ترک دارم کار می کنم ولی مجموعه شود حتما ، چرا که نه.

دلتنگی این روزهایتان بابت چیست؟

دلتنگ دیدار زندگی از دست رفته برای همه مردم دنیا هستم. همه ما زندگی مان به خاطر کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است. من واقعا دلتنگ روزهای با هم بودنم.

به هنرجویان موسیقی و خوانندگی چه توصیه ای دارید؟

توصیه ام به هنرجویان جوان آواز این است که چون اکثرا کلاس های آواز سنتی به صورت جمعی و روش سینه به سینه هست حتما در کنار آواز یک ساز هم یاد بگیرند. تئوری موسیقی را بدانند. فقط به یک کلاس آواز بسنده نکنند. باید حتما علم موسیقی را فراگرفت. باید بدانند نزد استادی که می روند چه مکتب آوازی و ردیف را درس می دهد و البته آن استاد هم باید دانش و آگاهی و مسئولیت پذیری داشته باشد که صرفا داشتن تحریر را ملاک قرار ندهد برای شاگرد چرا که ممکن است شخصی صدایش تحریر داشته باشد اما سبکش حتما مکتب مدرس نباشد و در آن مکتب موفق نشود. این موضوع را باید مدرس ابتدا خودش تشخیص بدهد و بعد درست راهنمایی کند.

یک آرزوی خوب برای مردم لطفا بفرمایید.

برای مردم آرزوی آرامش دارم که بهترین آرزوست چون شما وقتی احساس آرامش داری که نگران آینده فرزند نباشی، نگران بیمه درمانی والدین نباشی، نگران فردای خودت نباشی و.. هزاران مثال دیگر.

حرف نگفته ای اگر دارید بگویید.

امیدوارم موسیقی جای خودش را پیدا کند. الان موسیقی ما خیلی مسموم است، موسیقی ما مثل ماهی های سد لتیان شده که با وجود سم در آب ولی ماهی ها زنده هستند و حتی تکامل پیدا کردند، در حرفه ما هم با وجودی که وزارت ارشاد اینقدر همیشه مواظب بوده که کارها از نظارت شورا برخوردار شوند و مجوز بگیرند اما مردم رفتند دنبال موسیقی های بدون مجوز؛ در واقع موسیقی که تایید وزارتی نداشته باشد و رفته رفته به خاطر عدم حمایت صدا و سیما و نهادهای ذی ربط موسیقی ما به قهقرا رفته است. الان خیلی موزیسین خوب داریم در کشور ولی موسیقی خوب تولید نمی کنند. همه تولیدها شده بازاری برای گیشه و کنسرت و... ای کاش به هنر والا بیشتر توجه شود. حالا در هر زمینه ای موسیقی هم همینطور به توجه نیازمند هست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

بخشی از تمرین گروهی علی مینوسپهر

علی مینوسپهر در حال نواختن کمانچه

مینوسپهر و نواختن کمانچه

علی مینوسپهر و مهربانی با حیواناتش

مینوسپهر با سگ

مینوسپهر و حیوان دوستی

علی مینوسپهر و امیر مینوسپهر ، برادران موزیسین

برادران مینوسپهر

علی مینوسپهر در حال تمرین برای ارکستر

مینوسپهر

علی مینوسپهر موزیسین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 592751 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟