واکنش حمیدرضا آذرنگ به مرگ آسیه پناهی+عکس

به گزارش گروه فضای مجازی رکنا، حمیدرضا آذرنگ بازیگر، کارگردان و نمایشنامه نویس با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به مرگ آسیه پناهی واکنش نشان داد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

حمید رضا آذرنگ

"ای کاش به جایِ ساختنِ این همه مسکنِ مهرِ خالی از سَکَنه مهرورزی می آموختید.

کُشتن مجازات نیست

مُردن پرندِگی است

ای کاش مادرانِ شان را فرزندانِ خودشان به این روز بیندازند و با چشم هایِ وقیحِ شان ببینند هر آن کسان که سرپناهِ بی پناهی را ویران می کنند.

هر چند بعید اما امید که دست هاتان بی کار باد و وجدانِ همیشه خفته تان پیش از مرگِ تان بیدار."

حمید رضا آذرنگ

حمیدرضا آذرنگ، متولد ۲ خرداد ۱۳۵۱ در تهران است. او نمایشنامه‌نویس، کارگردان، و بازیگر تئاتر و سینما ایرانی است.

جایزه بازیگری جشن خانه سینما 

آذرنگ جایزه بازیگری جشن خانه سینما را برای بازی در فیلم ملکه به دست آورده و تا کنون برنده پنج جایزه از جشنواره تئاتر فجر در زمینه‌های متعددی چون نویسندگی و بازیگری شده‌است.

حمید رضا آذرنگ

او همچنین دریافت‌کننده و نامزد دریافت جایزه‌های دیگری در سایر جشنواره‌های داخلی و خارجی تئاتری و سینمایی نیز بوده‌است. آذرنگ عضو هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر و دانش‌آموخته این حرفه نزد استاد بهرام سامنی، منتقد سینما است.

جایزه جشن خانهٔ سینما در سال ۱۳۹۳

آذرنگ دانش‌آموخته کارشناسی در رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن در سال ۱۳۷۶ است. او برنده جوایز متعدد سینمایی بوده‌است که از این جمله می‌توان به جایزه جشن خانهٔ سینما در سال ۱۳۹۳ به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم ملکه اشاره کرد.

حمید رضا آذرنگ

او تا کنون برنده پنج جایزه از جشنواره تئاتر فجر در زمینه‌های نویسندگی و بازیگری شده‌است. دو جایزه تئاتر فجر برای بازیگری را (برای بازی در نمایش‌های خون رقصه ۱۳۹۰ و چهار حکایت از چندین حکایت رحمان ۱۳۸۳)، سه جایزه از تئاتر فجر برای بهترین نویسندگی (برای نگارش نمایشنامه‌های «خنکای ختم خاطره» ۱۳۸۸، «دو لیتر در دو لیتر صلح» ۱۳۹۰ و «خیال روی خطوط موازی» ۱۳۸۵) و لوح تقدیر را برای نگارش نمایشنامه «ترن» در سال ۱۳۹۱ از همین جشنواره، دریافت کرده‌است.

حمید رضا آذرنگ

نمایش «روزی روزگاری آبادان» نوشته و کارگردانی او هم در همین جشنواره (سال ۱۳۸۴) مورد تقدیر ویژه قرار گرفت. او در دوره‌های متوالی در جشنواره فجر در رشته‌های مختلف نامزد دریافت جایزه شده. او برای نگارش نمایشنامه «مادر مانده» در جشن اردیبهشت تئاتر ایران (۱۳۸۸) به عنوان نویسنده برتر انتخاب شد و در هفتمین جشن بازیگر تئاتر برای بازی در نمایش‌های «اهل قبور» و «خنکای ختم خاطره» عنوان برترین بازیگر مرد تئاتر سال را از آن خود کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 573452 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟