نصف شدن مخاطبان سینما با حمله کرونا / وزارت ارشاد به فکر بیمه هنرمندان باشد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی رکنا، نادرفلاح - بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون- از این روزهای کرونایی و خاموشی چراغ پروژه های سینمایی و تلویزیونی و اوضاع هنرمندان و برنامه های کاریش برای دوره پساکرونا به  خبرنگار رکنا گفت .

نادر فلاح در مورد اینکه قبل از حمله کرونا به جهان برنامه های هنری و قراردادهای کاری چگونه برایش پیش رفته بود و حال به اجبار به کدام مسیر کشیده شده است چنین به رکنا گفت : پروژه هایی که مشغول به کار بودیم هر کدام برای یک مدت تعطیل شدند و اینکه بخشی از فیلمبرداری ها در آن زمانی که از پیش تعیین شده بود به تعویق افتاد و این یعنی مابقی برنامه ریزی سینما نیز بهم ریخت و آغاز پروژه های بعدی نیز با همین بهم ریختگی زمانی به جلوتر افتاد.

وی در ادامه با اشاره به بیکاری هنرمندان با حضور کرونا در ایران ادامه داد: مشکل اساسی در حال حاضر وضعیت مالی هنرمندان هر پروژه سینمایی است . آثار نیمه کاره مانده و دستمزده ها پرداخت نشده است و جیب های عوامل خالی مانده است.

فلاحی از این روزهای کرونایی و آنچه کرونا بر سر پروژه های در حال ساختی که در آنها حضور داشت آورد برنامه کاری در دوره پساکرونا چنین توضیح داد : قبل از اینکه کرونا ناخوانده وارد زندگی ما شود در سریال زیرخاکی و جشن سربرون فعال بودم که از سریال زیرخاکی دو، سه سکانسی باقی مانده که باید ضبط شود که معلوم نیست چه زمانی کرونا اجازه می دهد که این چند سکانس باقی مانده هم به پایان برسد. جشن سربرون هم آغاز تولید داشته ولی هنوز زمانی که من مقابل دوربین بروم نرسیده و باز هم باید منتظر رفتن کرونا باشیم تا این سریال هم بتواند روند تولید خود را طی کند.در سریال سعید نعمت الله هم حضور خواهم داشت.

این بازیگر در مورد این که در این زمان که یک ویروس چرخه اقتصادی زندگی همه هنرمندان را متوقف کرده است وزارت ارشاد چه کمکی می تواند به این قشر جامعه برساند گفت: وزارت ارشاد حواسش به پروژه هایی که بخاطر کرونا روند تولید آنها به تاخیر افتاده است باشد. زیرا با توقف این پروژه ها خبری از پرداخت دستمزدها نیست و به تعویقی افتاده است در این شرایط بهتر است که وزارت ارشاد ورود که کند به همه عوامل فیلم یاری برساند. به خصوص نیاز است که این کمک به پشت صحنه آثار برسد زیرا بخشی از افراد فعال در پشت صحنه آثار این روزها به کمک بیشتری نیاز دارند و زندگی آنها با این توقف پروژه ها آسیب های جدی دیده و ادامه این شرایط آسیب را به بحران تبدیل می کند.

وی تاکید داشت : مسئله بیمه هنرمندان در این شرایط بیشتر خود را نشان می دهد زیرا می شد که افراد بیکار شده از بیمه بیکاری استفاده کند که دراین شرایط از این حمایت دولتی نیز خبری نیست. قرار بود به بخشی از قشرهای هنری ، بسته های حمایتی تحویل داده شود که از سرنوشت این بسته های حمایتی نیز خبری ندارم ولی رسیدگی به شرایط بیمه و اهدا بسته های حمایتی می تواند در این شرایط و موارد مشابه کمک هنرمندان باشد.

نادر فلاحی از اجرای تئاترهای آنلاین و دیدگاه خود در خصوص چنین اجراهایی گفت : هنوز نظری در مورد اجراهای تئاتر آنلاین ندارم ولی پیشتر تئاتری کارگردانی کرده بودم به ناممختلف الاضلاع، نوشته دکتر سهند خیرآبادی که خودم و میترا حجار نقش های را باز یمی کردیم که می خواستم در فضای مجازی منتشر شود که انتشار مجازی آن نیز فعلا منصرف شده ام.

این بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر در مورد اینکه با رفتن کرونا و بازگشایی سینماها با توجه به شرایطی که این ویروس ایجاد کرده است تا چه میزان با فیلم سوزی ها و ترافیک اکران مواجه خواهیم بود و چه سرنوشتی در انتظار اکران فیلم ها خواهد بود چنین افزود: نوبت اکران ها دچار بهم ریختگی شده است. در کنار این بی نظم شدن برنامه اکران فیلم ها، توجه جدید مخاطب به آثار نیز مورد توجه است و اینکه اگر قرار باشد با فاصله اجتماعی سینماها را کار خود را از سر بگیرند تماشاگران نصف خواهند شد. کرونا تا مدت ها رونق سینما را کاهش خواهد داد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 564069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
عارفه اندرودی
آیا این خبر مفید بود؟