آقای احمدی‌نژاد، مردم دیگر فریب نمی‌خورند!

«محمود احمدی نژاد» که خیلی او را شیفته دیده شدن می دانند، فعالیت های خود، حضور در محافل و مجامع و سفرهای خود را بار دیگر از سر گرفته است. او که 8 سال مسئولیت دولت مهرورزی را بر عهده داشت و در حوزه اشتغال، کاهش تورم، رشد اقتصادی، مسکن و ... علاوه بر حوزه سیاست خارجی و البته سیاست داخلی عملکرد خوبی از خود برجای نگذاشت، امروز به یکی از منتقدان جدی دولت «حسن روحانی» که او هم به خصوص در چهارساله دوم خود عملکرد مطلوبی به واسطه بازگشت تحریم از خود برجای نگذاشته، تبدیل شده است.

احمدی نژاد با همراهی دو یار نزدیکش یعنی «اسفندیار رحیم مشایی» و «حمیدبقایی» که اکنون با حکم قضایی در زندان به سر می برند، بعد از پایان دوره ریاست جمهوری اش تلاش کرد تا یک نفر از درون دولت خود را برای تصدی عنوان ریاست جمهوری معرفی کند، اما در نهایت هیچکدام از یاران او با نظر شورای نگهبان صلاحیت حضور در انتخابات ریاست جمهوری 92 را پیدا نکردند.

با این وجود رئیس دولت های نهم و دهم از پای ننشست و برای مجلس دهم کار خود را پیش برد، اما در این رقابت ها هم توفیقی پیدا نکردند تا اینکه تصمیم به حضور در انتخابات 96 گرفتند. او برخلاف انتخابات 92 که رحیم مشایی را برای کاندیداتوری در انتخابات مطرح کرد، اینبار تصمیم به معرفی بقایی به عنوان کاندیدا گرفت، اما بازهم دلش نیامد خودش را از کاندیداتوری محروم کند و بر همین اساس برای حضور در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری بعد از یک دوره چهارساله دوری از پاستور، بازهم کاندیدا شد.

برخلاف انتخابات سال 84 که احمدی نژاد با عنوان شهردار تهران کاندیدای ریاست جمهوری شد و مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفت، هرچند برخی در آن برهه به تائید صلاحیت شدن او انتقاداتی را وارد کردند، اما او اینبار نتوانست از فیلتر شورای نگهبان عبور کند و بر اساس تشخیص این شورا صلاحیت کاندیداتوری دوباره برای ریاست جمهوری را پیدا نکرد تا شدت انتقادات او و اطرافیانش به برخی ارکان نظام شدت بیشتری بگیرد.

با دستگیری و زندانی شدن دو یار نزدیک «محمود احمدی نژاد» که در دولت های نهم و دهم تحت عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس دفتر رئیس جمهور فعالیت می کردند. حضور احمدی نژاد و سخنرانی های او علیه برخی ارکان حاکمیت کمرنگ و کمرنگ تر شد. اما حالا که به انتخابات مجلس یازدهم نزدیک می شویم، باز شاهد حضور و سخنرانی های احمدی نژاد در جمع های مختلف هستیم که آخرین آن را در سفری به استان گیلان شاهد بودیم.

یکی از سخنان احمدی‌نژاد که آن را می توان طنز روزگار و درد جامعه کم حافظه دانست، حرفی است که او درباره مساله مسکن و فقرا گفته است. رئیس دولت های نهم و دهم گفته است که «۲۴۹ هزار ملک دولتی به ارزش ۷هزار هزار میلیارد تومان در اختیار دولت است، اگر اینها را بفروشند و پولش را بین مردم تقسیم کنند فقیری در کشور باقی نمی‌ماند.» سخنی که هزار نکته و حرف در آن است که باید خطاب به احمدی نژاد گفت و تاکید کرد که «آقا! دوره انجام کارهای پوپولیستی و بیان سخنان عوام فریبانه حداقل توسط شما گذشته است!»

آقای رئیس جمهور سابق، مردم ما به گواه آمار و ارقامی که این روزها در مراکز آماری مختلف می توان مشاهد کرد، بخش زیادی شان باسواد هستند و اتفاقا قریب به اتفاق جوانان ما حداقل تحصیلات آکادمیک را دارند؛ بنابراین حرف هایی تا این اندازه ساده انگارانه را چطور انتظار دارید بپذیرند، باور کنند و قبول کنند؟ یعنی افرادی مثل شما جامعه را چه فرض می کنند که اجازه بیان چنین سخنانی به خود می دهند.

اگر این کار شدنی بود، مگر شما 8 سال عالی ترین مقام اجرایی کشور نبودید و دولت در اختیار شما نبود؟ چطور در آن زمان حرفی از 249 هزار ملک نبود؟ چرا شما این املاک را نفروختید تا به قول خودتان پولش را بین مردم تقسیم کنند و فقیری در کشور باقی نماند؟ شما اگر در قبال اقدامات دولت خودتان که باعث فقیرتر شدن مردم شد از مردم عذرخواهی نمی کنید، حداقل با بیان این سخنان ساده لوحانه نمک بر زخم مردم نپاشید!

مثل اینکه آقای احمدی نژاد یا اعتقادی به تورم ندارد، یا اینکه در بیان سخنان خودشان مردم را بی اطلاع از مسائل اقتصادی فرض می کنند! فعلا باید بابت تورم 43 درصدی پایان دولت دهم پاسخ بدهید، واجب تر است. شما در زمان صدرات تان با چاپ پول برای تامین وعده های پوپولیستی کشور را دچار مشکلات اقتصادی فراوانی کردید؛ هرچند دولت بعد از شما هم به نوعی همین تجربه را تکرار کرد، اما این دلیل نمی شود، مشکلات مردم را بهانه ای برای ارائه دوباره شعارهای پوپولیستی بکنید، آنهم فقط به دلیل در پیش بودن انتخابات!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 492842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟