درگذشت بازپرسی که منبع الهام سریال «نظم و قانون» بود

به گزارش رکنا، چند دهه خدمت به عنوان بازپرس ویژه قضایی منطقه منهتن نیویورک، مورگنتاو را به چهره معروفی تبدیل کرده بود و همین باعث شده بود برخی فیلم‌ها از او الهام بگیرند از جمله سریال تلویزیونی معروف و موفق «نظم و قانون» که در آن شخصیت آدام شیف که نقشش را استیون هیل ایفا می‌کرد با الهام از شخصیت رابرت ساخته شد.

«نظم و قانون» به کارگردانی دیک وولف ساخته شد. او در مورد مورگنتاو می‌گوید: به نظر من رابرت ام مورگنتاو بزرگ‌ترین بازپرس تاریخ نیویورک بود.

مورگنتاو که تنها ۱۰ روز مانده به تولد ۱۰۰ سالگی‌اش در گذشت، نیمی از عمر خود را به زندان انداختن تبهکاران و قاچاقچیان مواد مخدر صرف کرد.

او به عنوان بازپرس ایالات متحده در منطقه جنوب شهر نیویورک در دوران ریاست‌جمهوری جان اف کندی و جانسون خدمت کرد و از سال ۱۹۷۴ نیز به عنوان بازپرس ارشد منطقه منهتن به مدت ۳۵ سال فعالیت کرد. او در طول این مدت حدود ۱۰۰ هزار پرونده جنایی را پیگیری کرد.

مورگنتاو سال ۲۰۰۵ در ۸۵ سالگی برای هشتمین و آخرین بار به عنوان بازپرسی ویژه انتخاب شد و رقیب خود لسلی کراکر اسنایدر را از سر راه برداشت.

نظم و قانون یک سریال تلویزیونی پلیسی آمریکایی، اثر دیک وولف است که از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ از شبکه ان‌بی‌سی پخش می‌شد.

این سریال دارای ۴۵۶ قسمت است و موضوع آن ماجراهای اداره پلیس و دادستانی شهر نیویورک در آمریکا است.

مجموعه تلویزیونی «نظم و قانون» برنامه‌ای‌ است که به مسایل خاص اجتماعی می‌پردازد و به همین دلیل بسیار مورد توجه سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی قرار گرفته است. بازیگران این مجموعه در خارج از صحنه نمایش هم فعالیت‌های زیادی برای سلامتی و ایمنی بین مردم ترویج می‌کنند و به انجام برخی فعالیت‌های اجتماعی داوطلبانه مشهور هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 491131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟