وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به معاونانش: مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر با نگاه راهبردی بررسی شود

سید عباس صالحی روز یکشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات هنرمندان و حوزه فرهنگ و هنر Art منطقه آزاد اروند (خرمشهر و آبادان) افزود: خرمشهر و آبادان شهرهایی هستند که در ذهن مردم کشور به عنوان نماد مقاومت ایران نقش بسته است.

صالحی تصریح کرد: معاونت­های تخصصی وزارتخانه با در نظر گرفتن وظایف و اختیارات حوزه خود در سفرهای اختصاصی به این شهرها، ظرفیت­های فرهنگی و هنری را شناسایی و بر این اساس اقدامات لازم در راستای رفع مشکلات فرهنگی و هنری و برنامه­ریزی­های فرهنگی منطقه آزاد اروند را انجام دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: معاونت­های تخصصی وزارتخانه متناسب با وظایف محوله به خرمشهر و آبادان سفر کرده و از نزدیک مزیت­ها، ظرفیت­ها و مسائل فرهنگی و هنری این مناطق را بررسی و راهکارهای لازم را ارائه دهند.

براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این نشست در راستای سفر اسفند سال گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منطقه آزاد اروند و قول مساعد وی به اصحاب فرهنگ و هنر این منطقه برای حل مسائل و مشکلات آن­ها برگزار شد.

دراین نشست زمانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد اروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و معاونان فرهنگی، هنری، توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، مدیرعامل صندوق هنر، مدیرکل امور استان­های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد سلامی حضور داشتند.

در این نشست مقرر شد بر اساس برنامه ­های معاونت­های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و منطقه آزاد اروند تفاهم­نامه همکاری­های فرهنگی و هنری منعقد شود.

همچنین منطقه آزاد اروند متعهد به ایجاد زیر ساخت­های لازم برای تکمیل فضاهای فرهنگی و هنری مانند سالن­های نمایش، سینما Cinema شد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، اجرای عدالت فرهنگی را از جمله برنامه های خود به مجلس اعلام و در همین راستا تاکید کرد که ایران فقط تهران نیست و بلافاصله پس از حضور در وزارتخانه برای دیدار و بررسی مسائل و مشکلات اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به استان های مختلف سفر کرد.

سفر وی در اواخر اسفند 1396به منطقه آزاد اروند و دیدار با فعالان فرهنگی و هنری آبادان و خرمشهر از آن جمله به شمار می آید.

کدخبر: 384109 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟