انتقاد یک بازیگر سینما و تلویزیون از شرایط فعلی سینما / از حضور باندهای مافیایی و اسپانسرسالاری در سینما تا وضعیت اسفناک معیشتی

بازرس انجمن بازیگران سینمای ایران افزود: مافیا همیشه در سینما Cinema و تلویزیون وجود داشت اما طی سال های اخیر به دلیل سهل انگاری های شدید مدیران سینمای کشور این افراد قدرت بیشتری در سینما پیدا کرده اند و سینما را به طور کل ملک شخصی خود می دانند و هر کسی را که بخواهند در آن راه می دهند و با هر کسی هم که دشمن باشند محال است که بگذارند پایش به سینما برسد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در صنف انجمن بازیگران سینمای ایران صدها عضو حضور دارند که از این صدها عضو تنها تعداد اندکی در طول سال فرصت و یا شانس آن را پیدا می کنند که بتوانند در یک اثر سینمایی نقش آفرینی کنند؛ اما در نقطه مقابل برای برخی از بازیگران از مدت ها قبل نقش ها رزرو می شود. این ها به دلیل هنرمندتر بودن آن ها نیست بلکه به این دلیل است که این بازیگران با باندهای مافیایی دست در دست دارند و حتی با برخی از آن ها برای اینکه نقش بیشتری در سینما بگیرند قرارداد امضا می کنند.

این بازیگر سینما گفت: من از شخص رئیس سازمان سینمایی می خواهم برای یک بار هم که شده با جدیت نسبت به این اتفاقات ناپسند و شوم ورود پیدا کنند و دست باندهای مافیایی که در تمامی ارکان سینما نفوذ کرده اند را برای همیشه قطع کرده و خیال سینماگرانی که نه می خواهند و نه می توانند با این مافیاها رابطه برقرار کنند را آسوده سازند.

وی سپس خطاب به رئیس سازمان سینمایی گفت: آقای رئیس سازمان سینمایی ضابطه را به جای رابطه حاکم کنید!؛ چشم امید بسیاری از اهالی سینمای کشور تنها به شما دوخته شده، شایسته سالاری در سینمای کشور ما دیگر وجود ندارد و فقط مدیران شعار شایسته سالاری سر می دهند. دیگر حتی تهیه کنندگان و کارگردانان سینما هم کاره ای نیستند و این اسپانسرها هستند که برای فیلم ها شرایط تعیین کرده و حتی بازیگر انتخاب می کنند. این اسپانسرها هم همگی دست در دست باندهای مافیایی دارند و به این اشخاص منافع سرشار و کلانی را می رسانند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «نود شب» و «تولدی دیگر» افزود: من نمی دانم مگر در سینمای کشور ما قحط الرجال آمده است که عده معدودی همیشه و همواره در همه جا حضور دارند؟ چرا مدیران سینمایی چشم خود را روی حقایق بسته اند؟ چرا ما همیشه باید نظاره گر این باشیم که برخی افراد هم در سیستم های مدیریتی دست دارند هم در جشنواره های سینمایی سمت دارند هم تهیه کننده هستند هم در شوراهای متعدد حضور دارند و هم بستگان شان را به سینما می آورند؟

سماواتی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: بسیار اسفناک است که تعدادی از بهترین و برجسته ترین هنرمندان سینمای کشور که کارت عضویت خانه سینما را دارند و سال ها برای رشد و اعتلای هنر Art این مرز و بوم تلاش کرده اند حتی از داشتن بیمه تأمین اجتماعی هم محروم هستند؛ بسیار اسفناک است که بسیاری از هنرمندان سینمای ما در تأمین معیشت روزانه شان دچار مشکل هستند و هیچ مدیری هم پیدا نمی شود تا دردی از آن ها درمان کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307116 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟