صحبت های جالب و متفاوت محمدرضا هدایتی درباره خلق شخصیت پسر عمه زا +فیلم
حجم ویدیو: 16.67M | مدت زمان ویدیو: 00:03:01

سیدعلی ضیاء یکشنبه ۱۹ شهریور میزبان محمدرضا هدایتی، بازیگر Actor و خواننده و سیدفرزاد و بهزاد مرادی خوانندگان گروه «رستاک» بود و به بهانه انتشار قطعه «اله منی بارگ» تازه ترین اثر این گروه موسیقی که با خوانندگی هدایتی منتشر شده، با آنها گفتگو کرد.
هدایتی در ابتدا درباره ویدیویی که از خوانندگی او در اصفهان منتشر شده، توضیح داد: دو سال پیش سر فیلم «مالیخولیا» اصفهان بودم و در مسجد فیلمبرداری داشتیم. در آنجا محلی بود که صدا حالت اکو پیدا می کرد. من هم آنجا ایستادم و آواز خواندم، همان قسمتی که موذن ها می ایستادند.
وی در در پاسخ به این سوال ضیاء که خود را خواننده می داند یا بازیگر، اظهار کرد: من بازیگری هستم که خوانندگی هم می کنم. هنوز به آن چیزهایی که می خواهم نرسیده ام. من خواسته هایی در بازیگری داشتم که به آنها نرسیدم، مثلا مدل نقش هایی هست که خیلی دیده می شود، آدم هایی که پرجنب و جوش هستند و از ابتدا این نقش ها با من همراه بودند اما روزی با خودم گفتم من که این نقش ها را بلدم باید نقشهای دیگری را امتحان کنم.
این هنرمند تصریح کرد: از شرایطم ناراضی نیستم اما اگر راضی باشم انگیزه آنچنانی برای ادامه مسیر نمی ماند در حالیکه انسان هیچ محدودیتی و پایانی ندارد.

تکه کلام های من در تلویزیون را مردم هنوز به یاد دارند
هدایتی با بیان اینکه از تئاتر کارش را شروع کرده است، افزود: در ابتدا بیشتر به سینما Cinema فکر می کردم اما بعد وارد تلویزیون شدم. در تلویزیون دیده شدم و به این واسطه در سینما هم به من نقش دادند. راستش را بگویم مدیوم سینما برایم از ارزش هنری بالاتری برخوردار است درحالیکه تلویزیون مردمی تر است. در تلویزیون نقش هایی بازی کردم که مردم دوست دارند و از من تکه کلام به جا مانده است اما در سینما هنوز اینقدر دیده نشده ام.
وی در بخش دیگری از سخنانش به این نکته اشاره کرد که مردم اگر اسم او را هم یادشان نیاید، طغرل یادشان می آید.

سخت ترین کار هنری ام «کلاه قرمزی» است چون متن ندارد
گوینده شخصیت پسر عمه زا در «کلاه قرمزی» یادآور شد: سخت ترین کاری که در زمینه هنر Art انجام داده ام، «کلاه قرمزی» است. با اینکه در استودیو روی زمین نشسته ایم، میکروفون عروسک گردان جلویمان است و منتظریم او کاری کند تا حرف بزنیم اما متن نوشته شده ای نداریم و این سخت ترین نقشی است که در حرفه خود ایفا کرده ام.
هدایتی درباره اینکه چگونه «کلاه قرمزی» بدون متن ساخته می شود، پاسخ داد: در «کلاه قرمزی» ما همواره یک موضوع داشتیم مثلا قند جیگر گم شده و او ناراحت است و ما باید پیرامون این موضوع بداهه جلو می رفتیم.

طهماسب و جبلی نبودند «کلاه قرمزی» ۲۵ ساله نمی شد
وی همچنین با بیان اینکه اگر آقایان طهماسب و جبلی نبودند «کلاه قرمزی» ۲۵ ساله نمی شد، گفت: درباره پسرعمه زا به من گفتند پسر عمه کلاه قرمزیاست که از دِه آمده است. اول عروسک هم نداشتیم و من با عروسک دیگری تمرین می کردم. آقای طهماسب گفتند شبیه کلاه قرمزی حرف بزن. من تو دماغی حرف زدن او را داشتم و تکه کلام هایی مثل «هان» یا بلند حرف زدن و... بود که بعد از ۲۰ روز تمرین به خواسته آقای طهماسب از این شخصیت باقی ماند.
این بازیگر افزود: چقدر خدا ما را دوست داشته که با آقای طهماسب کار می کنیم و چقدر خدا او را دوست داشته که با گذشت این همه سال، هنوز عروسک های جدید و بامزه خلق می کند.
امسال دو شخصیت جدید به برنامه اضافه شده بود
هدایتی در پاسخ به این سوال ضیاء که این را قبول دارید که برخی می گویند این برنامه افت کرده، اظهار کرد: «کلاه قرمزی» کماکان می تواند ادامه پیدا کند. امسال هم اگر پخش می شد دو شخصیت جدید به برنامه اضافه شده بود. حالا هم امیدوارم مشکلات حل و «کلاه قرمزی» از تلویزیون پخش شود.

آرام ترین فضای کاری را در همکاری با مهران مدیری تجربه کردم
وی درباره همکاری اش با مهران مدیری نیز گفت: کارهای مهران مدیری گویای نبوغ او است و آرامشی که سر کار او داریم، هیچ جای دیگری نداریم. در کارهای او هیچکس داد نمی زند و او هم نکاتش را آنقدر آرام می گوید که شاید فرد کنار دستی ما هم نشنود. او با همه از بازیگران گرفته تا تدارکات با احترام و انسانی برخورد می کند. همه چیز سر جایش است و همین نبوغ او است که باعث می شود کارهای فاخری از او ببینیم.
این خواننده در پاسخ به اینکه در ماشین به چه موسیقی گوش می دهد، بیان کرد: من بیشتر موسیقی کلاسیک اروپا و موسیقی قدیمی خودمان را گوش می دهم. همچنین به موسیقی محلی علاقه دارم. کاری که اخیرا خیلی گوش دادم، کار گروه رستاک با موسیقی فولکلور بلوچستان بود که من هم در این کار همکاری داشتم.
سیدفرزاد مرادی خواننده گروه «رستاک» نیز در این برنامه درباره گروه خود بیان کرد: ما یک گروه تجربی هستیم، آزمون و خطا داریم و در مسیری حرکت می کنیم که یک راه بدون نقشه است.
«فرمول یک» به تهیه کنندگی افشین حسین خانی، شنبه تا چهارشنبه بین ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 303951 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟