گلایه بازیگر خاطر ساز دهه شصتی ها از کنار گذاشتن پیشکسوتان

رویا افشار بازیگر Actor تئاتر در خصوص کم‌کاری بازیگران پیشکسوت در عرصه تئاتر گفت: من به شخصه از جمله بازیگرانی هستم که نسبت به بقیه، بیشترین پیشنهادها را در طول سال دارم، چه برای کار تصویری و چه برای تئاتر.
وی افزود: من فکر نمی‌کنم این حوزه بازنشستگی داشته باشد. مگر خود بازیگر در جایی احساس کند، کافی است و دیگر به هر دلیلی توانایی‌ کار را ندارد. من هر شب که روی صحنه می‌روم، یاد هنرمندان پیشکسوتی در ذهنم تداعی می‌شود و سعی می‌کنم با روی صحنه بودنم، حرمت زحماتی را که آنها برای من کشیدند، نگه دارم و به همین نسبت همین توقع را از جوانان دارم.
افشار افزود: ما باید بدانیم سیستمی که حوزه بازیگری را رهبری می‌کند، چه تفکری دارد. ممکن است روزی برخی به این نتیجه برسند که دیگر نیازی به تجربه هنرمندان پیشکسوت وجود ندارد؛ ولی مسلماً برای هنر Art هر جامعه‌ای، رسیدن به این نقطه فاجعه است.
این بازیگر پیرامون ارزش قائل شدن برای هنرمندان پیشکسوت افزود: به نظر من مدت زمانی که کار می‌کنیم، تعیین نمی‌کند که ما پیشکسوت هستیم؛ بلکه کاری که می‌کنیم، راهی که هموار می‌کنیم، تجربه‌ای که منتقل می‌کنیم و درسی که به آیندگان می‌دهیم ، می‌گوید ما کسوتی داریم یا خیر؟
افشار در پایان گفت: هیچ فردی به دلیل اینکه ۶۰ یا ۷۰ سال کار کرده است، پیشکسوت نمی شود ولی مسلما احترام بزرگان ما بجاست. باید به آنها احترام بگذاریم و هیچ وقت فراموش نکنیم حضور ما بر این صحنه و کاری که انجام می‌دهیم، راهی است که برای فردا هموار می‌کنیم. اگر امروز کاری را انجام دادم، راهی بود که دیگری برایم هموار کرد. این تجربه است که نسل به نسل منتقل می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 289481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟