اکران یک فیلم به آتنای 7 ساله تقدیم شد

فیلم سینمایی «زمانی دیگر» Another Time نخستین ساخته بلند سینمایی «ناهید حسن‌زاده» به تهیه‌کنندگی «فری ملک مدنی»؛ بعد از حضوری موفق در عرصه بین‌المللی و کسب جوایز معتبر خارجی، هم اکنون در گروه سینمای «هنر و تجربه» در سینماهای مختلف کشور روی پرده است و این کارگردان جوان سینمای اکران ویژه این فیلم را که هفته گذشته با حضور عوامل این فیلم و همچنین تعدادی از اهالی سینما Cinema و علاقمندان به هنر Art هفتم در سالن «فردوس» موزه سینما روی پرده رفت به قربانیان قتل‌های ناموسی در ایران تقدیم کرد.
این روزها نیز «ناهید حسن‌زاده» اکران‌های فیلم سینمایی Movie «زمانی دیگر» در گروه سینماهای «هنر و تجربه» را به «آتنا اصلانی» تقدیم کرده است، این کارگردان جوان سینمای ایران در این مورد گفت: هنگام نوشتن فیلمنامه، همواره تلاش کردم که داستان چنان پیش برود که گویی تجاوز Rape رخ داده است. تا واکنش‌های شخصیتها در مقابل هر احتمالی بررسی شود. و اکنون بسیار متأسف هستم که آتنا اصلانی یکی از دختران فرشته صفت این سرزمین، به آن شکل ناگوار و تحت شکنجه Torture از جهان ما پر کشید. و باز هم متأسف هستم که اکران
فیلم «زمانی دیگر» با این اتفاق ناشایست همزمان شد.
وی افزود گفت: هر چند خشونت‌های جنسی پنهان محتمل در بسیاری از زمانها و مکانها در حال وقوع بوده و هست. در فیلم «زمانی دیگر» هم دختر نوبالغی در شرایط ناگواری گرفتار شده است. من امیدوار بوده و هستم که فیلم به ایجاد گفتمان‌های لازم جهت آگاهی‌دادن در جامعه کمک کند. از قانون‌گذاران و مشاورانشان می‌خواهم به دیدن این فیلم بیایند و بخش‌های نادیده شده آثار
خشونت‌های جنسی پنهان، در خانواده‌های درگیر را با زبان سینما از نزدیک ببینند.
کارگردان فیلم سینمایی «زمانی دیگر» در ادامه اظهار داشت: امیدوارم این گفتمان، همچنان ادامه یابد و دچار مرور زمان نشده و خاموش نشود تا منجر به بهبود و تغییر قوانین مربوط به آموزش کودکان و نوجوانان در زمینه شناخت و دفاع از خویش در چنین موقعیتهایی شود.
«ناهید حسن‌زاده» کارگردان سینما در پایان سخنانش تأکید کرد: امیدوارم رئیس جمهور محترم در انتخاب وزیر آموزش و پرورش عامل جسارت و شهامت شخص وزیر را فدای عوامل دیگر نکند. و وزیر جدید در نحوه آموزش بنیادین این مورد تحولات اساسی در مدارس به وجود بیاورد تا دیگر شاهد چنین فجایع غمباری نباشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 284268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟