نوازنده ویولون ایرانی پس از سوختگی دست و صورتش به صحنه بازگشت+ عکس

فریوسفی اولین نوازنده ایرانی است که در مقام سولیست با ارکستر فیلارمونیک تهران همکاری می‌کند. او که سال 93 به دلیل نقص فنی آبگرمکن منزلش دچار سانحه آتش‌سوزی شد و از ناحیه دست و صورت آسیب دید، مرداد 94 با حضور به عنوان سولیست در «رسیتال پیانو و ویولن» به همه نگرانی در مورد سلامتی‌اش پایان داد. از جمله کسانی که در طول این مسیر و آماده شدن برای کنسرت پیش‌روی ارکستر فیلارمونیک تهران به فریوسفی کمک کردند یکی همسرش است و دیگری رضا ضیایی سازنده سازهای زهی.

پدرام فریوسفی نوازنده ویولون می‌گوید: من فقط از این نگرانم که روزی آرش گوران خسته شود، همین. اگر آرش خسته نشود، ارکستر فیلارمونیک به هیچ کسی احتیاج ندارد. او این ارکستر را از سال 85 راه انداخته و همچنان بدون هیچ حمایتی آن را به جلو می‌برد. البته گاهی یک سری حواشی پیش آمده که مثلاً نوازنده‌ها احساس ‌کرده‌اند زحمت زیادی ‌کشیده‌اند و در نهایت همه چیز به نفع رهبر ارکستر تمام شده. این دیدگاه در میان نوازندگان همه ارکسترهای ما وجود دارد و در ارکستر فیلارمونیک هم باعث شد یک عده از ارکستر جدا شوند. در حالی که شما اگر به سی‌دی تمامی کمپانی‌های معتبر دنیا نگاه کنید، می‌بینید که روی جلد آن اسم ارکستر و رهبر ارکستر نوشته شده اما اسم نوازنده‌ها را نمی‌نویسند.

ماندن در ارکستر و تمرین و ممارست، سختی‌های خودش را دارد که کار هر کسی نیست. وقتی نوازنده‌ها می‌بینند که در ارکسترهای دیگر فقط سه جلسه تمرین برای یک اجرا صورت می‌گیرد و همه‌اش هم بگو و بخند است و پول خوبی هم می‌دهند، طبیعی است که می‌روند و به آن ارکسترها می‌پیوندند.

من فقط امیدوارم آرش گوران همیشه سالم باشد و خسته نشود چون بیشتر فشار ارکستر بر دوش اوست. او در مسابقه رهبری ارکستر از میان 50، 60 رهبر ارکستر مشهور جهانی رتبه یازدهم را به دست آورد که به نظرم اگر شرایط فعلی کشور ما اینطور نبود، حتماً رتبه‌اش بهتر هم می‌شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 266729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟