اکران پالمیرا فیلم مشترک سوریه و روسیه مشخص شد

رایزن فرهنگی ایران در مسکو مطلبی را به نقل از وزارت فرهنگ روسیه متن آن بدین شرح است: آندره سیگل تولیدکننده اصلی این پروژه از امضای موافقتنامه ساخت فیلم «پالمیرا» بین ۲ شرکت روسی «پرولاین – مدیا» و شرکت «شقف» سوریه خبر داد.

به گفته وی، علاوه بر روسیه و سوریه، لبنان، فرانسه، مقدونیه، ایتالیا و چند کشور دیگر نیز در ساخت این فیلم مشارکت دارند. قرار است این فیلم برای دریافت یارانه دولتی از وزارت فرهنگ روسیه در مناقصه شرکت کند.

ولادیمیر مدینسکی وزیر فرهنگ روسیه در مراسم امضای موافقتنامه گفت: ما خوشحالیم که شرکای سوری در فیلمبرداری شرکت دارند و مخاطبان این فیلم بین المللی هستند.

وزیر فرهنگ ضمن اشاره به آخرین سفر خود به پالمیرا در سال ۲۰۱۶ گفت: دنیا بسیار حساس شده، به همین خاطر مسئولیت در قبال زندگی و آرامش دنیا بسیار زیاد است. اگر این فیلم به حفظ صلح کمک کند، پس ما کار بیهوده انجام نداده ایم.

بازیگر زن این فیلم هم گفت: ما سعی داریم یک فیلم فوق هنری بسازیم و حقیقت و رنج مردم این منطقه را نشان بدهیم. این فیلم نه تنها برای مردم سوریه، بلکه برای روسیه که سال گذشته شهر پالمیرا را از وجود شبه نظامیان پاک کرد، نیز اهمیت زیادی دارد.

فیلم درام «پالمیرا» اولین تولید سینمایی مشترک روسیه- سوریه است. این فیلم درباره یک پزشک داغستانی است که با رفتن مخفیانه همسر و دختر کوچکش به سوریه، زندگی اش نابود می شود. مرد داغستانی بدون توجه به حوادثی که در انتظارش است برای نجات همسر و فرزندش راهی پالمیرا می شود.

پاییز سال ۲۰۱۷ فیلمبرداری این فیلم آغاز می شود. ۲ میلیون یورو بودجه برای ساخت این فیلم تخصیص یافته است که یک چهارم آن را طرف سوری پرداخت می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 264273 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟