انیمیشن ایرانی منتخب جشنواره کن شد

«رهایی از بهشت» نخستین فیلم سینمایی Movie انیمیشن ایرانی است که علاوه بر حضور در بازار Store کن به یکی از بخش‌های رقابتی جشنواره کن راه می‌یابد و با فیلم‌هایی از ژاپن، کره و فرانسه رقابت می‌کند.

این فیلم ۲۲ماه می به عنوان فیلم افتتاحیه بخش «روز انیمیشن» به نمایش در می‌آید و در بازار کن نیز برای اولین بار دیده می‌شود.

این فیلم انیمیشن ۷۶ دقیقه‌ای ساخته علی نوری اسکویی بر مبنای فیلمنامه مجید آسودگان ساخته شده و علی نوری اسکویی و سید وحید علیایی تهیه‌کنندگانش هستند.

داستان فیلم در کشوری در حال جنگ می‌گذرد که یک نویسنده زن و آموزگار باید با دو تن از دانش‌آموزانش در سفری که زندگی را تغییر می‌دهد همراهی کند.

در سال‌های گذشته فیلم‌های دیگری از کشورمان در بخش‌های جنبی یا تبلیغاتی یا بازار فیلم این رویداد هنری به نمایش درآمدند و هر چند سال‌ها پیش فیلم بلند انیمیشن فرانسوی از یک کارگردان ایرانی تبار موفق به کسب جایزه فیلم کن شد، اما این اولین فیلم ساخت ایران است که در این بخش حضور می‌یابد.

از فیلم‌های پیشین این کارگردان می‌توان به انیمیشن «علامت» اشاره کرد. «رهایی از بهشت» تنها انیمیشن در میان فیلم‌های فجر ۹۵ بود که به بخش سودای سیمرغ جشنواره راه یافت.

سال پیش فیلم «بلال» از امارات متحده عربی توانست جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن این جشنواره را از آن خود کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 262135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟