رکورد باور نکردنی فروش یک فیلم در مراسم افتتاحیه

به نظر می‌رسد ساخت مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» تمام نشدنی است؛ همان‌طور که در گزارش هفته پیش اشاره شده بود، قسمت هشتم از این مجموعه اکشن که «سرنوشت خشن» عنوان دارد، توانست در اولین هفته اکران خود به فروش فوق‌العاده‌ای دست پیدا کند و رکورد فروش افتتاحیه یک فیلم در تاریخ سینما Cinema را که پیش از این متعلق به قسمت هفتم «جنگ ستارگان» (529 میلیون دلار) بود، بشکند. این فیلم که در سه روز گذشته در 62 کشور به اکران درآمده است توانست فروشی 432 میلیون دلاری داشته باشد و به لطف فروش 100 میلیون دلاری خود در ایالات متحده، رقم کلی خودش را به 532 میلیون دلار برساند؛ این رقم تنها در سه روز نخست اکران این فیلم به دست آمده است. این طور که به نظر می‌رسد تمایل مردم ایالات متحده نسبت به دیگر کشورهای جهان برای دیدن این دنباله کمتر شده است. چرا که قسمت هفتم این مجموعه در هفته آغازین خود فروش بیشتری در سینمای داخلی کرده بود. «سرنوشت خشن» به کارگردانی فلیکس گَری گِری و هنرنمایی وین دیزل، دواین جانسِن، میشل رودریگز، هلن میرن و شارلیز ترون با بودجه سنگین 250 میلیون دلاری ساخته شده است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت «سرنوشت خشن» به گونه‌ای عمل کرد که هیچ فرصتی برای دیگر عناوین باقی نماند؛ «بچه رئیس»، انیمیشن جدید شرکت فاکس، با فروش 15 میلیون دلاری سومین هفته خود را پشت سر گذاشت و در رتبه دوم جدول جای گرفت. فروش کلی این انیمیشن 238 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

جدای از «سریع و خشن»، این هفته برای بازسازی «دیو و دلبر» هم هفته فوق‌العاده‌ای بود؛ «دیو و دلبر» توانست با اضافه کردن 13 میلیون دلار به اندوخته‌هایش، از مرز 1 میلیارد دلار فروش جهانی بگذرد و در تنها 5 هفته یک موفقیت کامل را برای شرکت والت دیزنی رقم بزند. این اولین فیلم سال 2017 میلادی است که به باشگاه میلیاردی‌های سینما اضافه می‌شود.

جدیدترین انیمیشن از مجموعه «اسمورف‌ها» هم به فروش متوسط خود در ایالات متحده ادامه داد؛ «اسمورف‌ها: دهکده‌ی گمشده» در دومین هفته اکران خود در ایالات متحده تنها 6 میلیون دلار فروش کرد و فروش کلی خود را به 24 میلیون دلار رساند. البته این انیمیشن به لطف بازار Store جهانی می‌تواند از شکست تجاری فرار Escape کند. بایستی اضافه کرد که «دهکده‌ی گمشده» فروش 70 میلیون دلاری در بازار جهانی کسب کرده است.

این هفته‌ منتظر اکران چه فیلم‌هایی باشیم؟

فیلم پُرستاره «شلیک آزاد» با هنرنمایی ستارگانی چون بری لارسون، کیلیان مورفی و آرمی همر اکران خود را از هفته آینده آغاز خواهد کرد. «قول» دیگر فیلم جدیدی است که هفته آینده اکران گسترده خود را شروع می‌کند. برنده جایزه اسکار، کریستین بیل به همراه اسکار آیزاک و شهره آغداشلو در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند که البته با نظر منفی منتقدین مواجه شده است. همین‌طور فیلم «شهر گمشده زِد» با هنرنمایی چارلی هانم، سیه‌نا میلر و رابرت پتینسون تعداد سینماهای خود را افزایش می‌دهد و کار را به جدیت دنبال خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 258265 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟