انتقاد تند رئیس اکادمی اسکار به ترامپ

به گزارش گاردین، «چریل بون ایساکس» که در ضیافت سالانه نامزدهای اسکار ۲۰۱۷ صحبت می‌کرد، از قانون Law جدید وضع شده از سوی «دونالد ترامپ» که بر اساس آن از سفر اتباع ۷ کشور مسلمان جهان به آمریکا ممانعت شده به شدت انتقاد کرد و گفت: آمریکا نباید یک مانع بر سرِ آزادی Freedom باشد و ما در مقابل کسانی که آزادی ما را محدود کنند خواهیم ایستاد.

در حالی که سال گذشته حواشیِ مراسم اسکار مربوط به مساله تنوع نژادی در هالیوود بود، امسال عدم حضور برخی چهره‌های متاثر از قانون مهاجرتی «ترامپ» در مراسم اسکار در کانون توجهات قرار دارد.

پیش از این اصغر فرهادی و ترانه علیدوستی، کارگردان و بازیگر Actor فیلم نامزد اسکار «فروشنده» اعلام کردند در اعتراض به این قانون جدید در مراسم اسکار حضور نخواهند یافت.

«ایساکس» در ادامه صحبت‌هایش خطاب به حاضران در مراسم گفت: همه ما می‌دانیم که امسال در مراسم اسکار چندین صندلی خالی خواهد بود که این موضوع موجب شده هنرمندان به فعال سیاسی تبدیل شوند. در حال حاضر در همه جای جهان تلاش‌ها به سوت ایجاد آزادی هنری است که این موضوع بیش از از هر زمان دیگری از دهه ۱۹۵۰ میلادی تاکنون احساس می‌شود. هنر Art مرز و زبان ندارد و متعلق به یک عقیده خاص نیست و قدرت هنر در این است که از تمام این چیزها فراتر می‌رود و جوامع قدرتمند هنر را سانسور نمی‌کنند، بلکه از آن تجلیل می‌کنند.

رئیس آکادمی اسکار همچنین افزود: آمریکا باید یک فانوس دریایی باشد و نه یک مانع بر سر آزادی. ما در کنار تمام هنرمندان در سراسر جهان و همچنین در مقابل کسانی که آزادی بیان ما را محدود کنند خواهیم ایستاد و بر این اصل بنیادین تاکید می‌کنیم که تمام هنرمندان خلاق در سراسر جهان با یک پیوند ناگسستنی با هم مرتبط هستند که قدرتنمدتر و بادوامتر از ملیت و سیاست است. همانطور که کار ما با رسیدن به مرزها متوقف نمی‌شود، اجازه نمی‌دهیم مرزها مانع ما شوند.

«بون ایساکس» همچنین به فعالیت‌هایش از سال گذشته در رابطه با افزایش تنوع نژادی و جنسیتی در هالیوود شامل معرفی ۶۸۳ عضو جدید به آکادمی (که ۴۶ درصد زن و ۴۱ درصد از رنگین پوستان هستند) اشاره کرد و گفت طی ۱۲ ماه گذشته پیشرفت‌های واقعی حاصل شده است.

در اسکار ۲۰۱۷ پس از دو سال عدم حضور حتی یک نامزد غیرسفیدپوست در شاخه‌های بازیگری، شاهد حضور ۷ چهره رنگین‌پوست در میان نامزدهای اسکار چهار شاخه بازیگری هستیم که شامل «دنزل واشنگتن» برای فیلم «حصارها»، «روث نگا» برای فیلم «دوست داشتن» و همچنین «ماهرشالا علی» (مهتاب)، «ویولا دیویس» (حصارها)، «نائومی هریس» (مهتاب)، «دو پاتل» (شیر) و «اُکتاویا اسپنسر» (چهره‌های پنهان) می‌شوند.

مراسم اعطای جوایز هشتادونهمین دوره این رویدادسینمایی نیز روز ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ (یکشنبه ۸ اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 243531 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟