«هلن» تماشاگرانش را راضی خواهد کرد / فیلمی که خانواده و مهاجرت را به چالش می کشد

این کارگردان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان همزمان با نزدیک شدن به زمان اکران فیلم «هلن» در این باره گفت: وقتی انتخابی پیش رو داری و حق انتخاب دیگری هم نداری،‌  تنها یک گرینه در مقابلت قرار دارد و باید به آن تن بدهی. شرایطی که برای اکران فیلم «هلن» ایجاد شده، یک جبر است و چاره ای نیست و کاری نمی‌شود کرد. همین حالا چهل و هفت فیلم در صف اکران مانده‌اند و ما هم در شرایطی که عرضه و تقاضا زیاد است، نمی‌توانیم کاری کنیم.
ثقفی عنوان کرد: شرایط اکران، برای همه تهیه‌کنندگان یکسان نیست. برخی تهیه‌کنندگان هم پخش کننده هستند و هم سالن دار و هم کمپانی دارند و در طول سال و طی همه فصل ها بیش از ده فیلم در حال اکران دارند. شرایط آن‌ها با تهیه‌کننده‌ای که برای اکران یک فیلم دارد، متفاوت است.
این کارگردان، اظهار داشت: شورای صنفی نمایش باید برای فیلم‌ها مثل یک چتر حمایتی عمل کند.
ثقفی در خصوص میزان استقبالی که توسط مردم از فیلم «هلن» خواهد شد، عنوان کرد: من فکر می‌کنم نود درصد مردمی که به تماشای فیلم می‌نشینند، با رضایت از سالن بیرون می‌آیند.
وی عنوان کرد: فیلم‌هایی هستند که هزینه‌ای که برای تبلیغاتشان صرف می‌شود، بیشتر از هزینه خود فیلم است و فیلم هلن از جهت تبلیغات با آنها برابری نخواهد کرد.
تهیه‌کننده فیلم «همه چیز برای فروش» اظهار داشت: فکر می‌کنم، اگر فیلم در شرایط مطلوب و مناسب و تبلیغات خوب، معرفی و اطلاع رسانی شود، مورد اسقبال قرار بگیرد.
این کارگردان پیرامون موضوع فیلمش گفت: داستان پیرامون خانواده‌ای روایت می شود که دختر آن‌ها عزم رفتن به خارج از کشور را کرده است. اما چیزی که می‌خواهد خیالی بیش نیست.
وی گفت: طبق یک بحث روانشناسی، شخصیت افراد تا چهل سالگی شکل می‌گیرد و بعد از آن تغییر شخصیت و رفتار سخت است. مشکل می‌توان شخصیت کسی را تغییر داد. در حالی که اگر یک جوان بیست ساله دچار مشکل شود، می توان رفتارش را با آموزش و تعلیم، تغییر داد. برای همین موضوع فیلم هلن، پرداخت به زندگی و شرایط جوان‌ها است.
تهیه‌کننده فیلم «مرگ کسب و کار من است» گفت: فیلم «هلن» دو فاکتور مهم دارد و آن موضوع مهاجرت و خانواده است. در بحث مهاجرت که بسیاری از جوانان امروزی هم درگیرش هستند، هلن نشان می‌دهد که این رویا و آرزو خیالی بیش نیست و هر گیاهی در خاک خودش رشد می‌کند.
وی ادامه داد: موضوع دیگر خانواده است. اینکه در بدترین شرایط زندگی و گرفتاری‌ها باز خانواده است که به یاری فرزندان می آید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 233494 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟