حسین پاکدل :شبکه نمایش خانگی خلا تلویزیون را پر کرده است

حسین پاکدل با اشاره به جشنواره یاس مطرح کرد: فیلم اولی‌های جشنواره با وسواس و دقت عجیبی فیلم ساخته‌اند و این شیوه ساخت از انگیزه بالای فیلمسازی آن‌ها نشات می‌گیرد.

این عضو هئیت انتخاب با اشاره به کیفیت آثار فیلم اولی‌های جشنواره، تصریح کرد: نسل جوان سینمای ایران معانی و ادبیات خود را دارند و گاهی ما متوجه دیدگاه‌های آن‌ها نمی‌شویم. چون فکر می‌کنیم آن‌ها هم باید همان راهی را بروند که ما رفتیم، در حالی‌که آن‌ها دیدگاه‌های خاص خود را دارند.

پاکدل افزود: تمام آثار فیلم اولی‌های جشنواره فیلم یاس درخشان است، بی‌تردید این آثار بعدتر به جشنواره فیلم فجر ورود پیدا می‌کنند و به زودی ادبیات تازه‌ای در کلیت فضای هنر Art ایران تعریف می‌شود.

این‌هنرمند با اشاره به کیفیت آثار شبکه نمایش خانگی، گفت:سطح آثار راه‌یافته به جشنواره بالا است، حتی آثاری که از نظر شرایط تولید و سطح کیفی معمولی هستند، از استانداردهای تعریف شده در تلویزیون بالاتر قرار دارند.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم یاس فرصت دیده شدن و آزمون و خطا را به فیلمسازان جوان داده است که در عین رقابت، تجربه‌اندوزی کنند و به آن مطلوبی که در نظر دارند نزدیک شوند.

پاکدل با اشاره به محدودیت‌های تلویزیون، گفت: فضای امروز تلویزیون امکان بروز خلاقیت و رشد را از هنرمندان جوان می‌گیرد و شبکه نمایش خانگی این فرصت را در اختیار فیلمسازان قرار می‌دهد که بدون در نظر گرفتن پیچیدگی‌ها دست به خلق اثر نمایشی بزنند.

وی افزود: باوجود فضای باز موجود در شبکه نمایش خانگی همه آثار راه‌یافته به جشنواره قابل نمایش هستند و همگی با حفظ ارزش‌های تعریف شده در هنر نمایشی ایران ساخته شده‌اند.

این هنرمند درباره خلاء وجود شبکه خصوصی در ایران، تصریح کرد: شبکه نمایش خانگی بار کمبود شبکه خصوصی را به عهده گرفته است. با وجود عمر کوتاهی که این رسانه دارد، جایگاه خوبی در این زمینه به دست آورده‌ است.

وی افزود: سریال‌سازی در شبکه نمایش خانگی یک قدم مطلوب برای این رسانه است. در همه جای دنیا سریال‌ها از طریق تلویزیون‌های کابلی توزیع می‌شود، اما نمایش خانگی با تولید و توزیع سریال کمبود شبکه خصوصی را در ایران جبران کرده‌ است.

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس به دبیری مصطفی ابطحی از ۲۲ تا ۲۷ آذر در استان مازندران برگزار می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 232539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟