اسدزاده: عده زیادی تماس می‌گرفتند که چرا در «قلاده‌های طلا» بازی کردی + عکس

در گفت‌وگوی بلند اسدزاده اظهار نظر جالبی درباره سینمای پیش از انقلاب و پس از انقلاب نیز وجود دارد که دوره پیش از انقلاب را بهتر از وضعیت فعلی می‌داند.

داریوش اسدزاده از بازیگران قدیمی تئاتر، تلویزیون و سینماست که آخرین حضور او در سینما به فیلم «50 کیلو آلبالو» ساخته مانی حقیقی برمی‌گردد. خبرگزاری نسیم به تازگی گفت‌وگوی مفصلی با او داشته است و مثل همیشه این بازیگر حرف‌های تاریخی بسیاری برای گفتن داشته است، از ارتباط با هوشنگ گلشیری، غلامحسین ساعدی و صادق هدایت گرفته تا اتفاقات 28 مرداد و روز رفتن شاه از ایران. خاطرات این بازیگر به اندازه حضور جدی صنعت سینما در ایران قدیمی است و برای رسیدن به این نکته همین بس است که اولین فیلمی که اسدزاده در سینما دیده «دختر لر» است.

اما بخش‌های جالب توجه گفت‌وگوی این هنرپیشه قدیمی به اظهار نظرش درباره بازخوردهای «قلاده طلا» باز می‌گردد، فیلمی که برخی چهره‌های سینمایی برای بازی نکردن در آن به هر بهانه‌ای دست زدند. اسدزاده درباره این‌که بازی در این فیلم برای او حاشیه‌ساز شده است یا نه؟ می‌گوید: «برای من هم حاشیه‌هایی داشت و عده زیادی تماس می‌گرفتند و عنوان می‌کردند که چرا در این فیلم بازی کرده‌ام و می‌گفتند از من توقع دیگری داشتند، در حالی که کار ما هنرمند ان بازی در فیلم‌ها است. یک روز یک خانمی با من تماس گرفت و عنوان کرد که توقع نداشته است من در این فیلم بازی کنم که در جوابش گفتم که من یک هنرمند و مجسمه‌ساز هستم و وقتی به من می‌گویند مجسمه استالین را بساز کاری ندارم که شخصیت استالین چگونه بوده است و تنها تلاش می‌کنم که مجسمه‌ام شبیه به استالین در بیاید، در حوزه بازیگری نیز این‌گونه است و کاری به سیاست ندارم و تلاش می‌کنم نقشم را خوب بازی کنم.»

او درباره این‌که پیش از انقلاب نیز چنین اتفاقاتی می‌افتاد یا خیر توصیف جالب از اوضاع آن زمان می‌کند و می‌گوید: «خیر این‌گونه نبود؛ پیش از انقلاب آزاد بود و جریان راست به جریان چپ و بالعکس فحش می‌دادند و مطبوعات نیز کار خودشان را می‌کردند.»

البته او در بخش دیگری از صحبت‌هایش بازهم به دوران پیش از انقلاب اشاره می‌کند و می‌گوید مانند مردم هم فیلمفارسی و هم فیلم روشنفکری را دوست داشته است، اما این بحث وقتی جالب‌تر می‌شود که او نظر ناصر ملک‌مطیعی را درباره این‌که «سینمای قبل از انقلاب برخلاف ظاهری که داشت از سینمای امروز بسیار سالم‌تر بوده است»، تایید می‌کند: «سینمای بعد از انقلاب اسلامی را خراب کردند، در حالی که در اوایل انقلاب اسلامی سینما به خوبی حرکت می‌کرد، ولی عده‌ای وارد این حوزه شدند و در حقیقت سینما به بساز و بفروشی تبدیل شد و این مهم ادامه پیدا کرد و سینمای ما رو به افول رفت؛ در حالی که در گذشته در سینما بساز و بفروشی نبود، البته نقایصی وجود داشت ولی نه به شکل امروزی‌اش.»

او در توضیح بیشتر این مسئله می‌گوید: «نمی‌توانم بسیاری از مسائل را بگویم چرا که به نوعی توهین به خودمان است، حتی نمی‌توان درباره آن‌ها نوشت. بعضی از روزها هنرمندان جوان به منزل‌مان می‌آیند و وقتی آن‌ها صحبت می‌کنند درباره سینما آدم تعجب می‌کند و به عبارت دیگر سینمای امروز را خراب کرده‌اند.» برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.


اخبار زیر را از دست ندهید:

کار زشت زن بی‌رحم با دو دختر در حمام +عکس

تن فروشی می کردم چون پدرم اینطور می خواست

فحاشی و رفتار وقیحانه پسر جوان به مادر به خاطر زن خارجی بیوه

زوج بازیگر ایرانی که ۴۰ سال دیگر بچه دار می‌شوند +عکس

سلفی دیدنی هانیه توسلی و خواهرش +عکس

کدخبر: 224661 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟