دستگیری عامل افشا تصاویر خصوصی شهروندان

به گزارش رکنا، سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: با رصد و پایش هوشمندانه فضای مجازی ، صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد شناسایی قرار گرفت که اقدام به تهیه و پخش اطلاعات و تصاویر شخصی شهروندان در فضای مجازی می‌کرد.

او افزود: با توجه به مستندات موجود در این صفحه اینستاگرامی و در بررسی‌های اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، متهم با درج تصاویر و اطلاعات شخصی شهروندان قصد به فساد کشاندن و اغفال جوانان و نوجوانان را داشته است.

عسگری اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع و حسب دستور مقام قضایی رسیدگی به این پرونده، شناسایی عوامل انتشاردهنده مطالب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته مدیر صفحه مورد نظر شناسایی گردید و به این پلیس احضار شد.

او از معرفی متهم برای رسیدگی به اتهامات و اعمال قانون به مراجع قضایی خبر داد و به کاربران فضای مجازی هشدار داد: هرگونه هتک حیثیت، مزاحمت سایبری و ... ازنظر قانون جرم است و هرگونه تحرکی در این زمینه باقدرت و بدون هیچ مسامحه‌ای برخورد خواهد شد.

عسگری به شهروندان توصیه کرد: در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir درخواست خود را ثبت کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟