به گزارش رکنا، ماه رمضان ماه خداوند متعال است؛ ماهی که درهای رحمت خداوند باز و باران رحمتش بیش از هر زمان دیگری بر دلها و جانهای بندگانش می بارد و آنها را از لطف، مغفرت و بخشش خود سرشار و بهره مند می سازد؛ رمضان ماهی است که ابتدای آن رحمت و انتهای آن مغفرت و غفران است. رمضان چشمه ای جوشان است که تشنگان معارف الهی را سیراب و فیوضات بی پایان خود بهره مند می سازد.

فلسفه روزه داری در حقیقت فاصله گرفتن از خور و خواب و خشم و شهوت و رسیدن به حقیقت انسانیت است؛ از این رو رمضان فرصت مغتنمی است که انسان با تقویت معنویات به اصل واقعی خود که همان انسان بودن است، برسد؛ اصلی که سرشار از صفات نیک و پسندیده و به دور از صفات رذیله و ناپسند است.

رمضان ماهی است که انسان می تواند با به جای آوردن فرضیات آن به مقام بندگی خداوند نایل شود؛ مقام و جایگاهی والا که می تواند انسان را به سعادت و عاقبتی نیکو رهنمون سازد.

رمضان، ماه مبارکی است که به خداوند متعال تعلق دارد؛ ماهی که در آن بهشت را به بهانه می دهند؛ تا بدانجا که در این ماه ثواب قرائت یک آیه قرآن مانند ختم کل قرآن است و نفس کشیدن آن تسبیح و خوابیدن در آن برای مومنان ( روزه داران واقعی) همچون عبادت است ؛ ماهی که شب های قدر آن از بیش از هزار شب بهتر است و سرنوشت یک عمر آدم در آن مشخص می گردد که همه و همه نشان دهنده عظمت و بزرگی این ماه شریف می باشد.

در این ماه سفره رحمت و برکت و مغفرت خداوند متعال بر روی بندگانش گشوده شده است تا از آن متنعم شوند.

ماه رمضان، ماه ضیافت الهی است؛ ماه بخشایش و رحمت خداوند است و چه خوب است که بندگان خداوند متعال نیز همچون خداوندگار خود در مواجهه با دیگران در حد وسع و توان خود بخشنده و مهربان باشند و اگر تنها همین بخشش و مهربانی را از رمضان امسال همه در دستور کار خود قرار دهیم، بطور حتم شاهد شکوفایی فضائل اخلاقی بسیاری در جامعه خواهیم بود.

امیدوارم که در این ماه مشمول الطاف و مغفرت خداوند متعال قرار بگیریم و بتوانیم روح این ماه بزرگ را درک نماییم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 562366 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟