هشدار رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا درباره شایعه مفید بودن تریاک در مقابل کرونا

به گزارش رکنا، در کنار انتشار کرونا ویروس و درگیر شدن آحاد جامعه با این بیماری، انتشار برخی شایعات در فضای مجازی نیز در نوع خود قابل تأمل است.

تازه‌ترین شایعه مطرح شده در پی شیوع ویروس کرونا مربوط مبنی بر بالا رفتن ایمنی بدن افراد مبتلا به کرونا در پی استعمال ماده مخدر تریاک است؛ افراد منتشر کننده این شایعه مدعی هستند که در صورت استعمال و مصرف ماده مخدر تریاک، هیچ فردی به بیماری کرونا مبتلا نخواهد شد.

در همین رابطه برای بررسی صحت ماجرا به دیدار رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا رفتیم.

سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: بحث اصلی که در اینجا مطرح و قابل تأمل است، موضوع کاهش ایمنی و تضعیف سیستم ایمنی بدن در پی استعمال موادمخدر توسط افراد است.

وی با بیان اینکه افراد استعمال کننده موادمخدر در هر شرایطی با مصرف آن لطمه خواهند خورد، افزود: در این شرایط فعلی کشور، افراد مصرف کننده هم از ابتلای به بیماری کرونا ضربه خواهند خورد و هم اینکه در پی استعمال موادمخدر علاوه بر اعتیاد به این مواد، سیستم دفاعی بدنشان تضعیف خواهد شد.

سردار زاهدیان در واکنش به تبلیغ این موضوع در فضای مجازی که مصرف ماده مخدر تریاک باعث تقویت سیستم بدن در مقابله با ویروس کرونا خواهد شد، تصریح کرد: تبلیغ کنندگان این بحث با تبلیغ منفی در فضای مجازی سعی در فریب مردم دارند تا با جذب افراد ساده اقدام به کسب منافع خود کنند.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان موادمخدر خون مردم را می‌مکند، گفت: تمام این صحبت‌ها صرفا جهت کسب درآمد قاچاقچیان در فضای به وجود آمده در کشور است، سوداگران با ایجاد شایعات و ارتباط دادن نامربوط درمان بیماری کرونا به استعمال موادمخدر فقط در پی کسب سود خود هستند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا خطاب به هموطنان گفت: شهروندان به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند، چرا که استعمال موادمخدر چیزی به جز تخریب سیستم ایمنی و گرفتار شدن افراد در دام اعتیاد ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558492 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟