به گزارش رکنا، معاون عملیات پلیس پایتخت، با اشاره به اهمیت عملکرد مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در رسیدگی به امور انتظامی، اجتماعی و ترافیکی شهروندان، گفت: سامانه پلیسی 110، به عنوان پل ارتباطی مردم با پلیس هر لحظه از شبانه روز آماده ارایه خدمات در ابعاد مختلف به شهروندان است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار "پرویز یعقوبی"، به تشریح عملکرد مرکز فوریت های پلیسی 110پرداخت و گفت: مرکز فوریت های پلیسی 110 تهران بزرگ، ضمن حفظ آمادگی و تلاش شبانه روزی، رسالت تکریم شهروندان را سرلوحه امور خود قرار داده و این مرکز به منظور افزایش سرعت عمل پلیس، جلب رضایت شهروندان و ارتباط پایدار بین پلیس و جامعه ایجاد شده است.

معاون عملیات پلیس پایتخت، بیان داشت: از آنجا که در بروز حوادث یا جرایم در مواقع حساس و ضروری راحت‌ترین راه دسترسی عموم شهروندان به پلیس، شماره تلفن 110 است، با 100 خط فعال، به صورت شبانه روزی در اختیار شهروندان قرار گرفته و اهالی شهر تهران می‌توانند، در هر ساعت از شبانه روز با این سامانه ارتباط برقرار کنند.

این مقام ارشد انتظامی، با اشاره به این که فلسفه راه‌اندازی سامانه پلیس 110، تحقق شعار پلیس پاسخگو، است، عنوان داشت: از دستاوردهای مهم این سیستم می‌توان به ترویج عدالت اجتماعی، تساوی حقوق شهروندان، خدمات رسانی عمومی با تاکید بر سرعت و احترام به شهروندان و شفافیت امور با استفاده از عملکرد حرفه ای و نظام‌مند اشاره کرد.

وی با اشاره به این که به طور متوسط روزانه حدود 33 هزار تماس با این مرکز برقرار می‌شود، گفت: 50درصد تماس های ورودی به این سامانه، عملیاتی می شود که به بیان دقیق‌تر می توان گفت، هر سه ثانیه یک تماس برقرار شده و هر هفت ثانیه یک تماس عملیاتی می‌شود.

سردار یعقوبی، در ادامه با اشاره به فراوانی تماس شهروندان تهرانی با مرکز فوریت های پلیسی 110، گفت: در سه ماه ابتدایی سال 98، حدود سه میلیون و 215 هزار و 547 تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 برقرار شده که از این میزان، 46درصد تماس‌ها، عملیاتی شده و به واحدهای عمل کننده، ابلاغ شده است و باقی تماس‌ها در قالب تماس‌های مشاوره و راهنمایی، اختلافات خانوادگی و جرایم غیرفوریتی بوده است.

وی با تاکید بر این که طبق آمار اخذ شده زمان حضور ماموران در اغلب ماموریت‌های110، به طور میانگین 10 دقیقه صورت گرفته است، گفت: از کل تماس های برقرار شده گزارش های مربوط به جرائم عمومی، تخلفات راهنمایی و رانندگی و نزاع و درگیری به ترتیب با 29، 25 و 18 درصد بیشترین تماس های شهروندان را شامل می شود.

سردار یعقوبی، مشاوره و راهنمایی شهروندان را یکی دیگر از اقدامات کاربران مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کرد و افزود: در راستای تحقق شعار پلیس پاسخگو و رفع معایب و کاستی‌ها، به صورت مداوم نسبت به برقراری تماس کنترل لحظه ای با شهروندان و تماس گیرندگان اقدام می کنند که بر این اساس، بیش از 66 هزار مورد تماس کنترلی انجام شده که در بازه زمانی مذکور(سه ماه ابتدایی امسال)، نشان از رضایت 93درصدی شهروندان دارد.

معاون عملیات پلیس پایتخت، با اشاره به این که از ابتدای سال 98 تا کنون از سوی اپراتورهای مرکز فوریت‌های پلیسی 110، بیش از 900 دستگاه خودرو و موتورسیکلت مفقوده، کشف شده است، تصریح کرد: با ایجاد و اجرای روش منسجم در این حوزه توسط پلیس پایتخت همواره بستر و زمینه های مورد نیاز برای انجام ماموریت های فوریتی پلیس مهیا و بابهره گیری از توان و دانش موجود این اقدامات به صورت فعال در سطح شهر به مرحله اجرا درآمده است.

وی در ادامه با اشاره به حجم بالای تماس های مردمی با تلفن110 فاتب، این مهم را نشانه افزایش اعتماد عمومی به عملکرد مجموعه پلیس دانست و افزود: پلیس پایتخت این اعتماد را ارج نهاده و تمامی توان خود را در مسیر جلب رضای باری تعالی و افزایش احساس امنیت و آسایش عمومی شهروندان به کار خواهد بست.

این مقام مسئول در پلیس پایتخت، با تأکید بر افزایش توان عملیاتی پلیس در مقابله با جرایم عنوان کرد: از یک سو حضور به موقع پلیس موجب افزایش احساس امنیت در جامعه شده و از سویی دیگر، مردم نیز پلیس را ملجأ و پناهگاه مطمئنی برای حل مشکلتشان می‌دانند که آمادگی پاسخگویی به مطالبات و خواسته های به حق شهروندان در حوزه مسایل انتظامی، ترافیکی و اجتماعی را دارد.

سردار یعقوبی، همچنین به اقدامات آموزشی و فرهنگ‌سازی این مرکز اشاره کرد و گفت: بازدیدهای علمی دانشجویان، دانش آموزان، کارکنان ادارات دولتی و خصوصی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت‌خانه‌ها، سفارت‌خانه‌ها و... از جمله تعاملات برون سازمانی این مرکز در طول مدت فعالیتش بوده است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در خاتمه با اشاره به اینکه تلفن مرکز فوریت های پلیسی 110 در طول شبانه روز همراه مردم بوده و پل ارتباطی شهروندان با نیروی انتظامی است، از شهروندان به خصوص خانواده‌های تهرانی، خواست هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمت ها، نزاع و درگیری دسته‌جمعی، شرارت، تصادفات، وقایع و اتفاقات مهم را به این مرکز اعلام کنند؛ تا پلیس در کمترین زمان ممکن ضمن حضور به موقع در محل حادثه، بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 488370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟