پنل تخصصی «کشف علمی جرائم و حقوق شهروندی» برگزار می شود

به گزارش رکنا، سرهنگ حمیدرضا یار احمدی با اشاره به برخی از وظایف تخصصی پلیس Police آگاهی افزود: مبارزه با جرائمی نظیر جرائم جنایی، اقتصادی، قاچاق Contraband کالا و ارز ، سرقت، جعل و کلاهبرداری و انجام اقدامات فنی-تخصصی مؤثر در کشف علمی جرم Crime مانند بررسی صحنه­ های جرم و اظهار نظرهای کارشناسی نسبت به مدارک و دلایل مکشوفه از صحنه ­های جرم ، تعیین پیشینه کیفری افراد، تحقیق، تعقیب، شناسایی و دستگیری متهمین و مجرمین حرفه­ ای در چارچوب قوانین و مقررات ج.ا.ایران بخشی از وظایف این پلیس است . انجام این مأموریت ­های تخصصی و خطیر با هدف کشف جرائم و به تبع آن حمایت از حقوق شهروندان، برقراری نظم و کمک به اجرای عدالت در جامعه صورت می ­گیرد.
سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: براساس قوانین، پلیس آگاهی در فرآیند کشف جرائم از اختیارات قانونی برخوردار است ، تلاش مجموعه پلیس آگاهی بر این است که ضمن رعایت و اجرای قانون Law در فرآیند رسیدگی به پرونده­ های ارجاعی، خلاء های قانونی موجود مانعی برای توجه مناسب این پلیس به حقوق حقه هر یک از اشخاص ذی حق ( شاکی ، متهم ، قربانی و ... ) بوجود نیاورند . بدین ترتیب مفهوم " حرفه ­ای گرایی پلیس" را همراه با مسئولیت قانونی در جامعه اشاعه می ­دهد.
وی تصریح کرد: اقداماتی که تاکنون این مجموعه در پرونده ­های ارجاعی با رعایت حقوق شهروندی طرفین انجام داده است شاخص و قابل تقدیر است . سعی بر این است که با برگزاری پنل تخصصی و سخنرانی در کنگره بین المللی حقوق ایران با رویکرد حقوق شهروندی ، ضمن معرفی برخی از مأموریت­ های محوله پلیس آگاهی، راهکارها و پیشنهادات علمی و کاربردی در راستای رفع برخی از چالش ­ها و ابهامات موجود در حوزه کشف علمی جرائم از منظر حقوق شهروندی ارائه شود .
یاراحمدی در پایان ابراز امیداوری کرد: همکاری ­های علمی پلیس آگاهی با جوامع علمی کشور همچون این کنگره موثر در اجرای هر چه بهتر قانون و در نهایت برقراری نظم و امنیت باشد.
علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این نمایشگاه به پایگاه اینترنتیwww.Lawi.ir مراجعه نمایند و یا با شماره های ۴-۳۳۶۹۹۰۹۳-۰۲۱و ۹-۳۶۶۲۱۳۱۸-۰۲۱ تماس حاصل کنند.
نخستین کنگره بین المللی حقوق ایران با رویکرد حقوق شهروندی، باهدف تقویت نظارت و اجرای قوانین در راستای توانمندسازی و ارتقاء کارآمدی دستگاه های اجرایی در زمینه حقوقی و همچنین معرفی آخرین نظریه ها و دستاوردهای علمی، تبادل دیدگاهها، با حمایت دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی کشور با حمایت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وزارتخانه ها، و دانشگاه های سراسر کشور با محوریت نظارت و اجرای قوانین در دستگاه های اجرایی، ایجاد محیط و ساختار مناسب حقوقی، قضایی و اداری برای تحقق اهداف چشم انداز ۲۰ ساله کشور با دعوت گسترده از مقامات ملی و مهمانان بین المللی، وزرای محترم به همت مرکز همایش­های بین المللی توسعه ؛ ۳ و ۴ آبان ماه سال جاری در برج میلاد تهران، برگزار می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319109 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟