بزودی رصد خطوط ریلی با پوشش تصویری

به گزارش رکنا، سردار علیرضا اکبرشاهی، فرمانده پلیس Police راه آهن ناجا در حاشیه افتتاح و راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ پلیس راه آهن کشور با تشریح مزیت های  بهره برداری از این مرکز، از اشراف واحد مرکز کنترل و فرماندهی پلیس راه‌آهن کشور بر ایستگاه ها، همچنین هدایت و نظارت بر عملکرد کارکنان در هنگام بروز هرگونه حادثه Incident خبر داد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مرکز مانیتورینگ با امکان دسترسی به کلیه دوربین های مداربسته ایستگاه‌های راه‌آهن، آغاز به کار کرده است، افزود: با راه‌اندازی این مرکز، ایستگاه های راه‌آهن تهران و در آینده‌ای نزدیک سراسر خطوط ریلی در محدوده ایستگاه‌ها با پوشش تصویری زنده رصد خواهد شد.
وی بیان کرد: ثبت نقشه توپوگرافی کلیه مسیرهای شبکه ریلی به صورت تفکیک شده و مکان‌نمایی دقیق کلیه ایستگاه‌های طول مسیر بر روی این نقشه از دیگر مزیت های فعالیت و راه اندازی مرکز مانیتورینگ است.
اکبرشاهی اضافه کرد: با توجه به مشخص بودن فاصله کلیه واحدهای امدادی تا مراکز ایستگاهی در صورت بروز هر گونه حادثه خاص امکان هدایت و پیگیری برای ستاد پلیس راه آهن وجود دارد.
فرمانده پلیس راه آهن ناجا گفت: با ثبت فراوانی جرایم ویژه شبکه ریلی در نقشه توپوگرافی، امکان شناسایی نقاط آسیب پذیر و پرحادثه به صورت کاربردی فراهم ‌آمده است و بر همین پایه پیاده‌سازی تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه را به اندازه چشمگیری آسان‌تر خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 234258 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟