قاتل کارمند بانک صادرات تبریز کیست؟ / خانم دکتر نقشه قتل را کشیده بود! + عکس

به گزارش اختصاصی رکنا از تبریز ، بعد از ظهر روز چهارشنبه 25 فروردین ماه سال 1400 بود که کارآگاهان پلیس آگاهی تبریز با دریافت خبر قتل فجیع مرد جوانی در خانه اش در یکی از محلات تبریز، بلافاصله به همراه بازپرس ویژه قتل عازم محل جنایت می شوند تا رمز و راز این قتل فجیع را کشف کنند.

کارآگاهان وقتی به محل جنایت می رسند با همسر مقتول مواجه می شوند که بالای سر جسد شوهر خود نشسته و از تنهایی و بی پناهی خود و بی پدر شدن دختر 3 ساله اش می گوید و در فراقش ناله های سوزناک سر می دهد، ناله هایی که دل هر شنونده ای را به درد می آورد؛ اما با این وجود اولین فرضیه ای که به ذهن بازپرس ویژه قتل می رسد فرضیه داخلی بودن این قتل بود.

بنابراین به دستور بازپرس جنایی، کارآگاهان تحقیقات وسیع خود را برای شناسایی عاملان قتل این مرد جوان آغاز می کنند و با تحقیق از بستگان درجه یک وی، به سرنخ هایی می رسند و در این رابطه همسر مقتول به همراه 2 تن از کارگران این زن بازداشت و برای بازجویی در اختیار کارآگاهان قرار می گیرند. اما قاتل اصلی این مرد جوان چه کسی بوده است؟ سوالی است که بعد از گذشت بیش از یک و نیم سال از وقوع قتل، هنوز نه برای کارآگاهان و بازپرس ویژه قتل، بلکه برای قضات شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان نیز بی جواب مانده است.

خواهر فرشاد (مقتول) در گفت و گو باخبرنگار حوادث رکنا در تبریز گفت: 10 سال قبل با معرفی یکی از آشنایان به خواستگاری دختری به نام خاطره رفتیم که سرنوشت برادرم را عوض کرد. ماحصل این ازدواج دختری 3 ساله است که الان مدام بهانه گیری پدرش را می کند و نمی دانیم چگونه به وی بفهمانیم که پدرش دیگر در بین ما نیست و هیچ وقت هم نخواهد بود.

خاطره دامپزشک است و در مطب دامپزشکی اش دو کارگر به نام های علیرضا، 25 ساله و پویا، 18 ساله داشت که بردارم به دلایلی از مدت ها قبل خواستار اخراج آنان شده بود؛ اما همسرش به درخواست وی توجهی نمی کرد.

جزییات قتل کارمند بانک در تبریز

به دلیل شاغل بودن خاطره، برادرم همیشه بعد از اتمام کارش در بانک برای استراحت و صرف نهار به منزل مادرم می رفت و عصرها به منزل خودش. دقیق یادم است روز حادثه هم طبق معمول برادرم منزل مادرم بود که حدود ساعت 4 بعد از ظهر با صدای تلفن همراهش از خواب بیدار شد؛ همسرش بود. خواست به منزلشان مراجعه و بعد از برداشتن دفترچه بیمه، وی را به مطب دندانپزشکی ببرد. بردارم از همه جا بی خبر طبق گفته همسرش عمل کرد و به منزلشان رفت.

اما به محض ورود به منزل با 3 نفر درگیر و توسط ضربات متعدد آنان بیهوش و سپس خفه می شود که طبق اعلام نظریه پزشکی قانونی علت مرگ در اثر خفگی بوده است. همچنین حدود 3 میلیارد دلار در منزل برادرم بود که به همراه مقدار زیادی طلاجات مفقود شده است .

بازداشت همسر برادرم

25 روز بعد از قتل فرشاد،  کارمندان عروس مان و نیز خود خاطره به اتهام قتل فرشاد بازداشت شدند.

علیرضا در تحقیقات ابتدایی عنوان کرد که روز حادثه با نقشه ای که از قبل طراحی کرده بودیم به محل جنایت یعنی خانه کارمند بانک رفتیم که همسرش خانم دکتر در را برای ما باز کرد و ما وارد خانه شدیم و داخل خانه پنهان شده و منتظر ماندیم تا فرشاد به خانه بازگردد.

وی افزود: وقتی فرشاد به خانه بازگشت با او درگیر شدیم اما فرشاد قوی هیکل بود که خانم دکتر به کمک ما آمد و با هاونگ ضربه ای به سر او زد که فرشاد بیهوش شد و سپس او را خفه کردم و سپس محل جنایت را ترک کردیم. انگیزه ام برای این قتل کمک به خانم دکتر بود چون او همیشه از ما کمک می خواست.

بازپرس پرونده پس از بررسی و شنیدن اعترافات متهمان کیفرخواست متهمان را صادر کرد و علیرضا متهم به مباشرت در قتل عمدی فرشاد و پویا متهم به معاونت در قتل و خاطره به معاونت در قتل عمدی و ترغیب عامل قتل، مباشرت در ایراد ضرب و جرح عمدی و مباشرت در سرقت طلاها و سکه ها داخل خانه متهم شد.

اعترافات جدید عاملان قتل کارمند بانک صادرات تبریز در دادگاه

پس از صدور کیفرخواست پرونده برای صدور حکم به شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان ارسال و جلسه دادگاه نیز برگزار می شود اما علیرضا وقتی پشت تریبون دفاع رفت ادعای جدیدی را مطرح کرد و عنوان داشت پویا دست به قتل زده و در ماجرای قتل بیگناه است و اعترافات روز اول را دروغ عنوان کرد.

این در حالی بود که پویا نیز وقتی پشت تریبون دفاع رفت خاطره را قاتل شوهرش معرفی کرد و در اظهارات جدید گفت: من هیچ نقشی نداشتم و خانم دکتر دست به قتل شوهرش زد و من و علیرضا فقط در صحنه جرم حضور داشتیم.

در ادامه خاطر که طراح این قتل بود اظهار داشت که با همسرش اختلاف داشتم و حتی از همان دوران نامزدی ام قصد طلاق داشتم اما نشد تا اینکه 2 کارگرم را راضی به قتل فرشاد کردم و علیرضا دست به این قتل زد.

 به دلیل ناقص بودن پرونده، قضات دادگاه موفق به تشخیص قاتل فرساد نمی شوند و پرونده برای رفع ایرادات گرفته شده از سوی دادگاه که شامل بررسی دقیق، بازسازی دوباره صحنه قتل، بررسی امکان وجود یا عدم وجود رابطه نامشروع و... به شعبه 6 دادسرای عمومی و انقلاب تبریز بازگرداندند که در حال حاضر طبق گفته بازپرس پرونده، قاتل اصلی مشخص نیست.

 

کدخبر: 812744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟