جزییات عملیات نجات گروگان اردبیلی با شلیک دقیق پلیس نوپو به مرد گروگانگیر

به گزارش رکنا ، فرماندهی انتظامی استان اردبیل در این اطلاعیه‌ که امروز پنجشنبه در خصوص حادثه گروگانگیری در روستای صومعه شهرستان اردبیل منتشر شد، اعلام کرد: به محض اعلام خبر وقوع حادثه گروگانگیری پلیس در اسرع وقت و با حداکثر توان عملیاتی در محل حادثه حضور یافت و به صورت شایسته صحنه و محل وقوع حادثه را مدیریت و با اقدامات پیش‌دستانه از وخیم‌تر شدن این حادثه پیشگیری کرد.

در اطلاعیه فرماندهی انتظامی یگان ویژه استان اردبیل آمده است: با هوشمندی، اقتدار، صلابت، درایت و ذکاوت پلیس و با اشرافیت کامل اطلاعاتی پلیس این حادثه ختم به خیر شد و تلفات جانی نداشت.

بر اساس این اطلاعیه فلسفه و ماهیت ورود نیروهای یگان ویژه به این ماموریت اعلام گزارش و خبر گروگانگیری بود و اجرای موفق این ماموریت و رهایی گروگان و از همه مهم‌تر دستگیری گروگانگیر با هوشمندی و درایت خاص پلیسی انجام شد و این ماموریت تجلی اشرافیت پلیس به ماموریت‌ها و آمادگی و توان عملیاتی بالای آن دارد.

در این اطلاعیه افزوده شده است: تشخیص نوع و ماهیت وقوع این حادثه در حیطه ماموریتی نیروی انتظامی بوده و می‌بایست در خصوص وقوع این حادثه کارشناسان و صاحبنظران انتظامی که جزو وظایف ذاتی آن است اظهار نظر کنند قطعا ماهیت و موضوع این حادثه گروگانگیری بوده که مقام قضایی اردبیل نیز به این موضوع صحه گذاشته و مورد تایید آنان نیز بوده است.

پلیس خادم مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

فرماندهی انتظامی یگان ویژه استان اردبیل تصریح کرد: پلیس در کسوت خادم مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حداکثر توان و تعهد در خدمت افزایش احساس امنیت فردی و اجتماعی بوده و مسئولیت و مسئولانه در مسیر تامین آرامش اقشار مختلف مردم ایفای نقش کرده و با کوچک‌ترین ناامنی و فعالیت مجرمانه، مقتدرانه و منطبق با قانون برخورد می‌کند و دغدغه و هدفی جز آرامش مردم و تامین امنیت آنان دارد.

بامداد روز دوشنبه در روستای صومعه اردبیل شخصی پس از درگیری با یکی از هم‌روستایی‌هایش اقدام به تیراندازی با اسلحه شکاری کرد که بعد از زخمی شدن هم‌روستایی‌اش، همسر خود را گروگان گرفت و با شکستن شیشه‌های منزل اقدام به تیراندازی کرد.

به گفته سرهنگ جاوید امیرانلوی ، نیروهای واحد نوپوی یگان ویژه اردبیل، با اعزام واحد رهایی گروگان و تیم پشتیبان به محل گروگان‌گیری، ابتدا منطقه قرق شده و پس از چینش عوامل پشتیبان و جای‌گیری عوامل نوپو و اشرافیت کامل نسبت به گروگان‌گیر و اخذ دستورات لازم قضایی نسبت به انجام مذاکره با شخص متهم اقدام شد.

طبق اظهارات فرمانده یگان ویژه استان اردبیل، مذاکره با فرد گروگانگیر دو ساعت طول کشید که گروگانگیر رغبتی به تسلیم شدن نداشت و بلافاصله واحد نوپو با دستور سلسله مراتب با استفاده از اصل غافلگیری اقدام به دستگیری فرد گروگانگیر کرد.

گروگان در این حادثه بدون هیچ آسیبی آزاد و گروگانگیر نیز از ناحیه شانه سمت راست مورد اصابت گلوله قرار گرفت که بعد از مداوا تحویل مراجع قضایی شد.

کدخبر: 811352 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟