دستگیری شکارچی بدسابقه در فیروزه

به گزارش رکنا، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان پس از هماهنگی قضایی به همراه عوامل پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان به محل رفتند و پس از دو ساعت گشت، پایش و کمین به صورت پیاده موفق به دستگیری یک نفر شکارچی غیرمجاز شدند.

این فرد که سابقه تخلف شکار دارد، پیش از رویارویی با مأموران در حالی که در تعقیب و کمین حیات وحش بود، سلاح خود را در طبیعت مخفی کرد و قصد فرار داشت اما با هوشیاری و اقدام سریع و به‌موقع مأموران این شکارچی ناکام ماند. سلاح کشف شده از متهم از نوع کمرشکن و ساچمه‌زنی کالیبر‌۱۲ بود که به صورت کاملا دست‌ساز و غیر‌مجاز از سوی متهم ساخته شده بود.

پس از بازرسی بدنی و خلع سلاح این فرد متخلف،‌ یک عدد فشنگ شکاری کالیبر‌۱۲ دست‌پر، یک عدد پوکه فشنگ شلیک شده و مقداری ساچمه سربی ریز و درشت(چهارپاره غیرمجاز) از جیب متهم و همچنین سلاح نام‌برده کشف و ضبط ‌و متهم با نظر مقام قضایی راهی زندان شد.

حمید جوانبخت، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزه در‌این‌باره گفت: طبق ماده ۱۵قانون شکار و صید تعقیب و شروع به شکار حیوانات وحشی جرم محسوب شده و متهم با نظر مقام قضایی به دو تا پنج سال حبس محکوم خواهد شد.

 

کدخبر: 810780 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟