موارد ضبط گواهینامه چیست؟

به گزارش رکنا،  سرهنگ "علی اصغر شریفی"  صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص موارد ضبط گواهینامه ، نمره منفی  توضیح داد .

وی در پاسخ به این پرسش که در چه صورتی گواهینامه راننده ضبط می گردد گفت: اولین مورد کسب نمره منفی است .

این مقام پلیسی ادامه داد: رانندگی تحت تاثیر الکل  و مواد روان گردان هم جز مواردی است که 6 ماه گواهینامه راننده ضبط خواهد شد .

سرهنگ شریفی گفت: دستور مقام  قضائی  در خصوص ضبط گواهینامه زمانی خواهدبود که مثلا رانندگان پر خطری را که در واقع کلاس های آموزشی آمده اند و توجهی  نداشته اند به دادسرا معرفی کرده و دادگاه می تواند گواهینامه انها را ضبط کرده و به محرومیت های رانندگی  رای دهد که به نظر قاضی  محترم بستگی دارد .

وی در خصوص نمرات منفی هم گفت : رانندگان توجه داشته باشند که جدول نمرات منفی بیشتر به زندگی  وکار آنها مربوط می شود و اگر مرتکب  تخلف  شوند درست است که جریمه می شوند ولی در کنار آن یک سری نمرات منفی  هم وجود دارد که در سابقه راننده ثبت خواهد شد .

اعلام موارد ضبط گواهینامه توسط  رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ

سرهنگ شریفی بیان داشت : به عنوان مثال عبور از چراغ قرمز  و حرکت دنده عقب  در بزرگراهها حتما نمره منفی  خواهد داشت.

رئیس مرکز اطلاع رسانی  پلیس راهور تهران گفت: جدول نمرات منفی  به دو قسمت تقسیم می شود که برای قسمتی  برای  وسایل نقلیه شخصی و قسمت دیگر  برای  نقلیه عمومی و سنگین در نظر  گرفته شده است .

این مقام انتظامی افزود : برای مثال عبور از چراغ قرمز برای خودروهای  شخصی  5 نمره منفی  و برای راننده  اتوبوس 10 نمره منفی  در نظر  گرفته خواهد شد و یا مثلا در بحث  تجاوز از سرعت مقرره دو بحث  وجود دارد که اگر سرعت بیش از  50 کیلومتر در ساعت باشد در جایی که سرعت 100 کیلومتر باشد و راننده بیش از 150 کیلومتر بر ساعت رانندگی نماید نمره منفی  10 و 15 و اگر بین 30 تا 50 کیلومتر باشد یعنی  100 کیلومتر  وقرر را 120 کیلومتر  بر ساعت رانندگی نماید 5 و 10 نمره منفی دارد .

سرهنگ شریفی  بیان داشت : اگر راننده ای از زمانی  که نمره منفی  گرفت بمدت 6 ماه هیچ گونه تخلفی  نداشت و قبض  جریمه ای برای  وی صادر نشد و  پیامکی  برای وی ارسال نشد بعد از آن شش ماه البته به صورت پیوسته کلیه نمرات منفی  وی بلااثر  و پاک خواهد شد .

کدخبر: 808257 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟