کلاهبرداری با انتشار آگهی اجاره خانه

به گزارش رکنا، سردار "غلامرضا جعفری "فرمانده انتظامی استان گفت: در پی مراجعه و اعلام ‌شکایت فردی به پلیس فتا مبنی بر مشاهده آگهی اجاره منزل مسکونی در ‌یکی از سایت‌های واسط فروشگاهی که منجربه کلاهبرداری شده بود، پیگیری موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان ‌پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی در بررسی‌های اولیه مشخص شد شاکی با مشاهده آگهی اجاره منزل مسکونی اقدام به برقراری ارتباط با فرد درج کننده آگهی از طریق شبکه اجتماعی تلگرام کرده، که پس از توافق با وی اقدام به واریز بیعانه به مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال به حساب آن کرده و بعد از آن متهم دیگر پاسخگوی وی نبوده است.

شناسایی و دستگیری متهم  انتشار آگهی جعلی اجاره منزل

این مقام انتظامی استان اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و پلیسی و بررسی مستندات جمع‌آوری شده، متهم را شناسایی و با هماهنگی با مقام قضائی، وی را در عملیاتی دستگیر که پس از بازجویی‌های فنی اقرار نمود که خود در این ملک مستاجر می‌باشد.

سردار غلامرضا جعفری خاطر نشان کرد: شهروندان فریب آگهی‌های وسوسه انگیز فضای مجازی را نخورده و با توجه به فعالیت کلاهبرداران در سایت‌های واسط آگهی، قبل از رویت کالای سفارشی یا بازدید از منزل مسکونی مطابق با مندرجات آگهی، به هیچ عنوان اقدام به واریز بیعانه نکنند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان به عموم شهروندان بویژه کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان استفاده کنند یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

کدخبر: 807335 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟