انهدام باند سارقان طلاهای خانه های اهر

به گزارش رکنا، سرهنگ قدرت آقاپور شامگاه یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: نیروی انتظامی برای مقابله با ناهنجاری‌ها و جرایم و تأمین امنیت به همکاری و همراهی مردم نیازمند است. نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند در پیش‌برد اهداف از عهده‌ی کار برآید، لذا دستگاه قضائی نیز در برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم عمومی با نیروی انتظامی همکاری بسیار خوبی داشته است.

فرمانده انتظامی اهر افزود: با همکاری مقامات قضائی، تعدادی از اراذل و اوباش دستگیر و روانه زندان شده‌اند و تعدادی هم به جهت نبود امکان برای عرض اندام مجبور به ترک شهرستان شده‌اند. همچنین نیروی انتظامی اهر طرح مقابله با خودروهایی که آلودگی صوتی و مزاحمت برای مردم کرده‌اند را در دستور کار قرار داده است.

وی از اجرای طرح‌های برخورد با مخلان نظم عمومی در جهت تأمین امنیت شهروندان اهری خبر داد، گفت: با کسانی که بخواهند در نظم عمومی اخلال ایجاد کرده و مزاحم شهروندان اهری شوند، بدون مماشات برخورد می‌کنیم.

آقاپور با اشاره به تشکیل هیأت‌های عزاداری در اهر تصریح کرد: از عزاداران حسینی انتظار داریم تا از ایجاد ترافیک، مزاحمت و راه‌بندان خودداری کنند. هرچند هر ساله برخی از شهروندان اهری به خاطر انسداد خیابان و صدای طَبل به نیروی انتظامی شکایت می‌کنند و نیروی انتظامی با اینکه جسارتی به هیأت‌های حسینی نمی‌کند و از عزاداران تقاضا دارد تا با نیروهای انتظامی و امدادی همکاری کنند.

فرمانده انتظامی اهر گفت: کرونا تمام نشده و هر روز هم‌وطنان بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند، لذا بنده به‌عنوان خادم نظم و امنیت از همشهریان تقاضا دارم تا حدالامکان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی از کشف ۸۰ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته طی چهار ماه ابتدای سال‌جاری در شهرستان اهر خبر داد، گفت: خوشبختانه در شهر اهر سرقتی نداشتیم بلکه عمده سرقت‌ها از خانه‌باغ‌ها بوده است به‌طوری‌که ۱۵ درصد افزایش سرقت مربوط به خانه‌باغ است.

باند پنج نفره سارقین موتورسیکلت دستگیر شدند

آقاپور بابیان این‌که باند پنج نفره سارقین موتورسیکلت با ۱۳ فقره سرقت شناسایی و دستگیر شده‌اند، یادآور شد: خوشبختانه سرقت‌های زنجیره‌ای و جرایم خشن در شهرستان اهر نداریم و همچنین در سرقت منزل و مغازه با کاهش روبرو هستیم.

فرمانده انتظامی اهر از شناسایی و دستگیری باند سه نفره سارقین غیربومی طلا به ارزش یک میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد و افزود: سارقین غیربومی در اهر به یک منزل مسکونی دستبُرد زده و از گاوصندوق آن خانه نزدیک به یک میلیارد تومان طلا سرقت کرده بودند، این موضوع در دستور کار پلیس اهر قرار گرفت و پس از کار اطلاعاتی توانستیم سارقین را در خارج از استان دستگیر کنیم.

وی با اشاره به این‌که باند سه نفره سارقین سیم کابل برق را در شهرستان هوراند دستگیر کردیم، اظهار کرد: سال گذشته نیز در عملیات مختلف ۷ باند سارقین سیم کابل برق در شهرستان‌های اهر و هوراند شناسایی و دستگیر کرده‌ایم. اکثر سارقین دستگیر شده در اهر عمدتاً غیربومی هستند.

آقاپور ادامه داد: شناسایی باند ۳ نفره سارقین موتورسیکلت، مغازه و خانه‌باغ که منجر به دستگیری شد، به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کردند و در عملیات دیگری باند سرقت خودرو با ۳ عضو متشکل از دو مرد و یک زن دستگیر و خودرو و قطعات خودرو کشف و ضبط شد. این در حالی است که از زن معتاد برای گمراه کردن و فریب مردم استفاده کرده بودند.

فرمانده انتظامی اهر، کشف ۲۰ دستگاه ماینر غیرمجاز و دستگیری متهم، کشف ۴ کیلوگرم مواد مخدر، کشف ۶۵۴ کیسه آرد، کشف ۱۸۵ کیسه پنجاه کیلویی کود شیمیایی، کشف ۴۵۰۰ کیلو ذرت و کشف ۲۳ قبضه انواع سلاح شکاری و جنگی از دیگر اقدامات نیروی انتظامی اهر در طی چهار ماه گذشته عنوان کرد و گفت: شهروندان اهری در صورت اطلاع از وجود انواع سلاح سریعاً مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: تصادفات منجر به فوت در داخل شهر اهر با کاهش چشمگیری روبرو هستیم، از این‌رو انتظار داریم شهروندان اهری نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

کدخبر: 807227 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟