این مرد با رسیدهای بانکی جعلی صاحب همه چی شد / پلیس فاش کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ حمیدرضا سلطان‌آبادی در تشریح جزئیات این خبر گفت: مدتی قبل یکی از شهروندان به پلیس فتای شرق استان تهران مراجعه و با طرح شکایتی اعلام کرد که پس از درج آگهی در سایت دیوار فردی با او تماس گرفته و خود را خریدار معرفی کرده است. این زن نیز شماره کارت خود را برای واریز وجه ارسال کرده و مدتی بعد نیز خریدار تصویر رسید واریزی را از طریق تلگرام برایش ارسال کرده است و کالاها را تحویل گرفته است. اما شاکی پس از گذشت چند روز متوجه شده که هیچ مبلغی به حسابش واریز نشده و از این رو تصمیم به شکایت گرفته است.  

وی با بیان اینکه رسیدگی به این موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتای شرق استان تهران قرار گرفت، گفت: ماموران تحقیقات خود را آغاز کرده و در جریان آن مشخص شد که متهم از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به جعل رسید واریزی به حساب شاکی کرده و در واقع از وی کلاهبرداری کرده است.

بازجویی متهم

رییس پلیس فتای ویژه شرق استان تهران گفت: با توجه به اینکه متهم در زمان خرید تماس تلفنی با فروشنده نداشت، شناسایی وی با دشواری‌هایی روبه‌رو شده بود، اما سرانجام کارشناسان پلیس فتا طی اقدامات فنی و تخصصی متهم را مورد شناسایی قرار داده و با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل کردند. با انتقال این فرد به مقر پلیسی وی تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به چندین فقره کلاهبرداری با نرم افزار رسیدساز جعلی اعتراف کرد. متهم گفت که تا کنون با این روش اقدام به خرید سکه و گوشی موبایل نیز کرده است.

سلطان آبادی افزود:‌ متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. البته تحقیقات ماموران پلیس در این خصوص و به منظور کشف دیگر جرائم احتمالی از سوی این فرد ادامه دارد.

وی با اشاره به این پرونده به شهروندان هشدار داد که پس از دریافت رسید پرداخت، حتماً موجودی حساب خود را چک کرده و به یاد داشته باشند که حتماً پیامک واریز بانک را فعال و درصورتی‌که خدمات پیامکی برای حسابشان فعال نیست، حتما از طریق دستگاه خودپرداز موجودی خود را بررسی کرده و سپس کالا را به خریدار تحویل دهند.

کدخبر: 793063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟