فیلم نجات یک مجرم از خودکشی توسط پلیس / فکر می کردم پلیس را کشته ام + فیلم گفتگو
حجم ویدیو: 54.51M | مدت زمان ویدیو: 00:07:26

به گزارش اختصاصی رکنا، 2 اسفند 1400 زن جوانی با مراجعه به پلیس شکایت خود را از یک مرد میانسال به اتهام سرقت ثبت کرد.زن جوان در طرح شکایت خود گفت:«مدتی قبل با مرد میانسالی آشنا شدم که خود را فردی نیکوکار معرفی کرد و ادعا کرد سرپرستی کودکان بی سرپرست را بر عهده دارد.این مرد به این طریق اعتماد من را جلب کرد و یک روز به بهانه فروش وسایل خانه اش من را به خانه ای برد.او ادعا می کرد که خانه های دیگری هم در تهران دارد.اما در خانه مرا با خوراندن آبمیوه مسموم بیهوش کرد.»

دستگیری مرد هزارچهره

در بررسی های انجام شده توسط ماموران اداره 5 آگاهی مشخص شد که شکایت های مشابهی از این متهم به ثبت رسیده است و ماموران متهم را شناسایی کردند.متهم بعد از شناسایی طعمه های خود که اغلب بانوان بودند خود را سرهنگ نیروی انتظامی، مامور اطلاعات یا کارشناس دادگستری جا می زد و از این طریق اقدام به سرقت و کلاهبرداری می کرد.

سردار علیرضا لطفی در توضیح نحوه دستگیری این متهم گفت:«18 اسفند ماه سال 1400 متهم حوالی خیابان اتابک شناسایی شد اما موقع دستگیری اقدام به زیر گرفتن یکی از مامور کرده و موفق به فرار شد.

وی افزود: این متهم مجددا در اواخر فروردین ماه در شهر پرند شناسایی شد و در حالی که گمان می کرد مامور پلیس در عملیات دستگیری قبلی فوت کرده است، ابتدا قصد متواری شدن از کانال لوله آب را داشت و سپس قصد داشت قبل از دستگیری اقدام به خودکشی کند.اما ماموری که توسط متهم زیر گرفته شده بود، در صحنه دستگیری حاضر شد و به متهم اطمینان خاطر داد که زنده است و او را از خودکشی منصرف کرد.به این ترتیب متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.»

ادامه این گزارش را در گفتگو با متهم بخوانید.

کلاهبرداری از زنان شیوه و شگرد من بود

چند سال داری؟

45 سال .

سابقه داری؟

سابقه کلاهبرداری دارم و 3 سال هم حبس کشیدم. در سطح شهر با ماشین می چرخیدم و از زنان کلاهبرداری می کردم.معمولا در پوشش مسافرکش با آنها آشنا می شدم و سرصحبت را باز می کردم و بعد با وعده ازدواج و اعتمادسازی به آنها نزدیک می شدم.

چطور به تو اعتماد می کردند؟

می گفتند پس اندازی دارند و من می گفتم می توانم برای آنها وام تهیه کنم یا ملک اجاره کنم.به این بهانه از آنها پول را می گرفتم.در خیلی از موارد هم پول را برگرداندم.

عده ای هم به خاطر آبرو از تو شکایت نکردند.با این زنان چه برخوردی می کردی که جرئت شکایت هم نداشتند؟

من از حدود 20 نفر کلاهبرداری کردم اما برخورد بدی با آنها نداشتم.فقط با شگرد عاطفی به انها نزدیک می شدم و اعتمادسازی می کردم.

از این طریق به چه مقدار پول رسیدی؟

حدود یک میلیارد .اما بیشتر پول ها خرج شد چون پول حرام بود و برکت ندارد.

چرا در صحنه دستگیری قصد خودکشی داشتی؟

دو ماه قبل از دستگیری نهایی زمانی که به دام ماموران افتادم قصد فرار داشتم و افسر پرونده را که با موتور سیکلت پشت سرم حرکت می کرد زیر گرفتم.

شنیده بودم افسر پرونده فوت شده و گمان می کردم اعدام می شوم.برای همین قصد خودکشی داشتم.اما همان پلیس جلو آمد و برای من توضیح داد که زنده است.

پس همان مامور که او را زیر گرفتی جانت را نجات داد؟

بله.می دانستم شاکی دارم اما برایم مهم نبود.اینکه گمان می کردم مرتکب قتل شدم خیلی برای من مهم بود.

چند آقا هم از تو شکایت کردند ماجرای شکایت آنها چیست؟

از این آقایان ماشین قولنامه ای خریدم و مقداری از پول آنها باقی مانده است.یکی از ماشین ها توقیف شد اما بحث سرقت از این افراد وجود نداشت.از بعضی هایشان چند خودرو خریده بودم.

حالا که عنوان مرد هزارچهره گرفتی، می دانی مردم باید چه کنند که در دام افرادی مثل تو نیفتند؟

مردم به هیچ کس اعتماد نکنند و اطلاعات خصوصی خود را به کسی نگویند.

چرا افتادی در کار خلاف؟

فرهنگی بودم و به خاطر سوسابقه اخراج شدم.زیاده خواهی و قناعت نکردن من را به این روز انداخت.

آزاد شوی دوباره دست به کلاهبرداری می زنی؟

نه، تصمیم گرفتم پاک شوم و اگر یک روز فوت کردم گناهی نداشته باشم به همین خاطر دیگر توبه کردم.

بنا براین گزارش، متهم برای تحقیقات بیشتر و شناسایی دیگر طعمه هایش در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

کدخبر: 782876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟