قتل ناموسی 3 مرد طالبان / آزار شیطانی یک زن افغان + جزئیات

به گزارش رکنا، یک عضو ازبک تبار طالبان به نام عبدالرحیم نیمه شب چهارشنبه در یک قرارگاه نظامی در روستای گرداب جمالی شهرستان برکه ولایت بغلان، در این تیراندازی سه تن از همراهانش را که از قوم پشتون بودند را کشت و فرمانده قرارگاه را نیز زخمی کرد.

تجاوز به زن عامل قتل بین طالبان شد

یکی از ساکنان روستای گرداب جمالی در ولسوالی برکه، به برخی از رسانه ها گفت: «این حادثه پس از مشاجره لفظی میان عبدالرحیم ازبک‌تبار و همراهان پشتون‌تبارش به وقوع پیوست. به گفته این منبع آگاه، عبدالرحیم از همکارانش گله‌مند بود زیرا آنها به یکی از زنان در روستای مذکور تجاوز کردند.»

این منبع آگاه در ادامه افزود: «زن قربانی تجاوز از قوم ازبک است و این مسئله باعث خشم و ناراحتی عبدالرحیم و شماری از ساکنان روستا شده است.»

به گفته این منبع آگاه، کشته‌شدگان از ساکنان اصلی شهرستان بغلان مرکزی بودند و این اواخر، در یک قرارگاه طالبان در روستای ازبک‌نشین گرداب جمالی خدمت می‌کردند. عکس‌هایی از محل حادثه که با ایندیپندنت فارسی ارائه شده نشان می‌دهد که افراد کشته‌شده، در جریان تیراندازی در محل استراحتشان خواب بودند.

فرار ناموفق عبدالرحیم

عبدالرحیم پس از حمله به همراهانش، تلاش کرد از صحنه فرار کند، اما اعضای طالبان او را بازداشت کردند.

این منبع آگاه افزود: طالبان در شهرستان برکه عبدالرحیم را متهم کردند که عضو نفوذی گروه تروریستی داعش است. به باور این منبع آگاه، این اتهام به خاطر پنهان کردن بحث ناموسی و جلوگیری از خشم بیشتر ساکنان محل علیه طالبان پشتون‌تبار، به فرد ضارب نسبت داده شده است.

عبدالرحیم حدود ۲۰ سال سن دارد و کشته‌شده‌ها، از ۲۵ تا ۳۵ سال سن دارند. آن‌ها از چندی پیش به این‌سو، در قرارگاه نظامی روستای گرداب جمالی، برای مقابله با تهدیدهای احتمالی در برکه، فعالیت می‌کردند. به گفته منبع آگاه در برکه، هنوز سرنوشت عبدالرحیم مشخص نشده است، اما به احتمال زیاد، طالبان او را اعدام خواهند کرد.

ازبک‌ها، بیشترین جمعیت ساکنان برکه را تشکیل می‌دهند و در شماری از روستاهای آن، ترکمن‌ها و تاجیک‌ها نیز زندگی می‌کنند. در ماه‌های اخیر، چند گروه نظامی وابسته به جبهه مقاومت ملی و جبهه آزادی افغانستان نیز در بخش‌هایی از برکه اعلام موجودیت کردند. این شهرستان، در ۲۰ سال گذشته، از مراکز عمده فعالیت و سربازگیری طالبان بود و دولت پیشین افغانستان، با راه‌اندازی عملیات‌های متعدد، موفق به پاکسازی طالبان از شهرستان برکه نشد.

کدخبر: 782557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟