خوشگذرانی « دالتون های مخوف» با خودروهای میلیاردی زنان مشهدی! + عکس

به گزارش رکنا، ماجرای سرقت خودرو های گران قیمت و مدل بالا از زنان راننده ، از اسفند سال گذشته زمانی در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت که «دزدان پژوسوار» در بولوار خیام مشهد به انتظار طعمه ای برای سرقت خودرو نشسته بودند. در تاریکی شب ناگهان یک دستگاه خودروی بی ام و مدل بالا در حالی از چهارراه عبور کرد که زن جوانی رانندگی آن را به عهده داشت.«دزدان پژوسوار» که مترصد چنین فرصتی بودند، بی درنگ به تعقیب بی ام و پرداختند.

آنان از قبل پلاک خودروهای دیگری را از مناطق مختلف شهری سرقت کرده و با یک دستگاه «پرچ پلاک» داخل خودرو پژو 206 اس دی گذاشته بودند تا نقشه سرقت مسلحانه را تکمیل کنند چرا که «مجتبی» (سرکرده باند) 15 فقره سابقه کیفری داشت و نقشه سرقت مسلحانه از رانندگان زن را طراحی کرده بود.در این هنگام خودروی بی ام و وارد خیام 10 شد و زن جوان قصد داشت، خودرو را به درون پارکینگ منزل هدایت کند ولی در یک لحظه صدای تصادف سکوت شبانگاهی را شکست و زن جوان پدال ترمز را فشرد.

گریختن از صحنه حادثه

پژو 206 سفید رنگ به سپر عقب خودروی گران قیمت بی ام و برخورد کرده بود. در حالی که دو سرنشین پژو از خودرو بیرون آمدند، زن جوان نیز پیاده شد تا نگاهی به صحنه تصادف بیندازد ولی در یک لحظه هدف هجوم وحشتناک «دالتون های مخوف» قرار گرفت. آن ها با افشانه فلفل و ایجاد رعب و وحشت، او را روی زمین انداختند که در همین حال یکی از سارقان پشت فرمان بی ام و نشست و از صحنه حادثه گریختند.

آن ها درحالی که همدست شان نیز با پژو 206 در حرکت بود، چند خیابان بالاتر توقف و بلافاصله پلاک های سرقتی را روی خودروی بی ام و نصب کردند و در تاریکی شب به مکان نامعلومی رفتند.زن جوان که همه مدارک و گوشی تلفن همراهش را نیز از دست داده بود، هراسان و وحشت زده به خانه رفت و دقایقی بعد با حضور پلیس 110 در محل وقوع حادثه، بررسی های کارشناسی در این باره آغاز شد. گزارش خراسان حاکی است، هنوز ردیابی های پلیس برای کشف خودروی سرقتی ادامه داشت که بیست و سوم فروردین حادثه مشابه دیگری رخ داد.

آن شب نیز یک زن جوان تنها رانندگی خودروی لکسوس را به عهده داشت که وارد خیابان پیروزی 79 شد در همین حال دزدان پژوسوار باز هم خودرو را به سپر عقب لکسوس کوبیدند و او را وادار به توقف کردند. راننده لکسوس که گویا نکات ایمنی را بهتر رعایت می کرد قبل از خروج از خودرو، آن را خاموش کرد و سوئیچ را برداشت.هنگامی که «دالتون های مخوف» برای سرقت خودرو به سمت راننده مذکور هجوم بردند او در تاریکی شب، سوئیچ را به زیر خودرو پرت کرد که از دید مهاجمان مسلح پنهان ماند. آن ها با پاشیدن افشانه فلفل و شلیک با سلاح کلت گازی روی سر زن زخمی، تلاش می کردند تا سوئیچ را به دست آورند که موفق نشدند و به ناچار کیف دستی او را به همراه مدارکش ربودند.

بررسی میدانی

این زن جوان هم که موفق شده بود خودرواش را از چنگ سارقان خارج کند، با پیکری زخمی سوئیچ را برداشت و بعد از فرار دزدان پژوسوار، ماجرا را به پلیس گزارش داد. در پی وقوع دومین سرقت مسلحانه و با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرای سرقت از زنان راننده، این پرونده با دستور قاضی شعبه 607 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به پلیس آگاهی خراسان رضوی ارسال شد. این گونه بود که گروه ویژه ای از کارآگاهان اداره عملیات ویژه با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) وارد عمل شدند و بررسی میدانی سرقت های مذکور را در دستور کار قرار دادند.

نان پس از تجزیه و تحلیل های کارشناسی که زیر نظر سرهنگ محمد افتخاری(رئیس اداره عملیات ویژه آگاهی) صورت گرفت، به سرنخ هایی رسیدند که سرقت های مذکور احتمالا توسط یک باند سابقه دار انجام می گیرد. بنا بر گزارش خراسان، در حالی که تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی سارقان پژوسوار ادامه داشت، نیروهای انتظامی استان گیلان، هنگام گشت زنی در اطراف شهر سراوان به یک دستگاه خودروی بی ام و مدل بالا مشکوک شدند که مقابل یک رستوران پارک بود.

استعلام آنان از مرکز فرماندهی نشان داد که پلاک های نصب شده روی خودروی بی ام و مربوط به یک خودروی دیگر است به همین دلیل آنان خودروی مذکور را به پارکینگ انتقال دادند که پس از بررسی های پلیس مشخص شد همان خودرویی است که به صورت مسلحانه توسط باند پژوسواران از خیابان خیام مشهد سرقت شده بود!

همزمان با آغاز تحقیقات تخصصی کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی برای شناسایی و ردزنی سارقان در شمال کشور، حادثه مشابه دیگری در خیابان بهار مشهد رخ داد. شب دهم اردیبهشت بود که زن دیگری سوار بر یک دستگاه خودروی «اپتیما» مورد تعقیب سارقان قرار گرفت و با همان صحنه سازی تصادف با شیوه قبلی به چنگ «دالتون های مخوف» افتاد. آن ها با کتک کاری راننده، خودروی اپتیما را به سرقت بردند و از محل حادثه گریختند.

ردیابی های اطلاعاتی

این گونه بود که کارآگاهان ردیابی های اطلاعاتی را در مشهد متمرکز کردند چرا که با وقوع سومین سرقت مشخص شد که سارقان پژوسوار در مشهد حضور دارند. حالا دیگر ماجرای سرقت خودروهای میلیاردی از رانندگان زن، اهمیت ویژه ای برای پلیس پیدا کرده بود به همین دلیل نیروهای عملیاتی با راهنمایی و دستورات محرمانه قاضی غلامرضا قنبری راد، دامنه ردیابی های اطلاعاتی را گسترش دادند و نقاط مختلف جغرافیایی وقوع جرم را زیر ذره بین تحقیقات پلیسی بردند.

طولی نکشید که با رصدهای اطلاعاتی آخرین خودروی سرقتی و بازبینی دوربین های مدار بسته، سرنخ هایی از یک مجرم سابقه دار به دست آمد که در همه سرقت های مذکور نقش داشت به همین دلیل کارآگاهان به سرپرستی سروان جواد نوری و با استفاده از تجربیات رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی، موفق شدند مخفیگاه «مجتبی» سرکرده 28 ساله این باند را در بولوار لادن مشهد شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

اعتراف متهم

با انتقال متهم به مقر انتظامی، بررسی های تخصصی وارد مرحله جدیدی شد تا این که وی به ناچار برادر خود را نیز در حالی به پلیس معرفی کرد که مدعی بود نفر سوم باند از دوستان قدیمی اوست. براساس این گزارش، کارآگاهان در ادامه این عملیات و با کسب مجوزهای قضایی از قاضی «قنبری راد»، «امیر» (برادر سرکرده باند) را نیز در بولوار شهید صیاد شیرازی به دام انداختند و مخفیگاه آنان را مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه اموال سرقتی رانندگان زن به همراه لوازم دیگری کشف شد که تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

سرکرده باند «دالتون های مخوف» در بازجویی ها اعتراف کرد، از خودروهای میلیاردی سرقتی برای خوشگذرانی و تفریح استفاده می کرده اند. او گفت: روزی که در شهرستان سراوان از توابع استان گیلان نیز از رستوران بیرون آمدیم خودرو را ماموران به پارکینگ برده بودند که مجبور شدم به همراه خانواده ام و با اتوبوس به مشهد بازگردم که بعد از آن تصمیم به سرقت خودروی «اپتیما» گرفتیم.

خودروی «اپتیما» نیز از مخفیگاه سرکرده باند کشف شد اما بررسی های کارآگاهان درباره سرقت های احتمالی اعضای این باند در شهرهای دیگر کشور آغاز شده است.

سید خلیل سجادپور

کدخبر: 779608 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟