اجرای طرح ویژه پلیس راهور در تهران
حجم ویدیو: 71.13M | مدت زمان ویدیو: 00:05:25

به گزارش رکنا،  سردار حسین رحیمی بیان کرد: از امروز سه طرح ویژه و مهم پلیس راهنمایی و رانندگی در قالب طرح‌های موتور یار، ساماندهی عبور و مرور در معابر و طرح انضباط بخشی موتور سیکلت سواران در ۱۰۰ نقطه تهران اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح‌ها تسهیل و ساماندهی استفاده از موتورسیکلت‌ها و کاهش تلفات راکبان است، گفت: انضباط به تردد موتور سیکلت‌ها در پایتخت در دستور کار ما قرار دارد.

رئیس پلیس تهران تصریح کرد: حجم زیادی از موتور در پایتخت وجود دارد که با توجه به گرم شدن هوا حجم استفاده از موتور سیکلت افزایش پیدا خواهد کرد؛ لذا همکارانم در پلیس راهور در دو شیفت صبح و بعد از ظهر این طرح‌ها را اجرا خواهند کرد.

رعایت  قانون و ضوابط

وی افزود: از موتور سواران رعایت قانون و ضوابط را خواستار هستیم، لذا نباید پلاک موتورسیکلت سواران مخدوش و غیر خوانا باشد، همچنین هر گونه حرکت در عابر پیاده و محل محدوده پیاده رو ممنوع است و در این طرح با عبور از چراغ قرمز نیز برخورد خواهیم کرد.

سردار رحیمی با بیان اینکه با موتور های دارای بار غیر متعارف برخورد می‌شود، اظهار کرد: خیلی از موتورسواران در قالب فست فودی و شرکت‌های مختلف فعالیت و برخی نیز مسافر کشی می‌کنند، لذا ما با این اقدامات مخالف نیستیم و فقط درخواست ما این است تا راکبان به ضوابط مقرر باشند‌.

وی با بیان اینکه قالب بر ۴۶ درصد از کشته‌های سوانح رانندگی پایتخت در سال قبل موتور سوارها بودند، گفت: در حاشیه اجرای این طرح ویژه کمترین نقطه ۶ نفر و بیشترین حجم مامور پلیس  ۲۰ نفر مستقر خواهند بود.

به گفته رئیس پلیس تهران بحث اصلاحات هندسی، برطرف کردن نقاط حادثه خیز و به روز کردن المان‌های پلیس با کمک شهرداری در حال انجام است.

کدخبر: 777838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟