بی آبرویی دختران جوان در سایت های دوست یابی / عکس هایشان دست به دست می شد

به گزارش رکنا، سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا در استان آذربایجان غربی، در خصوص جزئیات این خبر گفت: با مراجعه فردی مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی تصاویری از وی را در شبکه اجتماعی اینستاگرام انتشار و موجب آبروریزی وی شده‌اند، موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

انتشار تصاویر خصوصی در سایت ها دوستیابی

وی ادامه داد: با بررسی‌های بعمل آمده مشخص گردید که گرداننده صفحه مذکور تصاویری از دختران را تهیه و با عنوان دوست یابی در پیج مذکور بارگذاری کرده است.

این مقام مسئول گفت: به لحاظ حساسیت موضوع و پیشگیری از گرفتاری برای افراد بیشتر، موضوع با جدیت رسیدگی و فرد خاطی شناسایی و با دستور مقام قضایی و با انجام عملیات پلیسی دستگیر و به این پلیس انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی افزود: متهم پرونده در مواجهه با ادله قاطع پلیس ضمن اعتراف به بزه ارتکابی اعلام کرد که با هدف کسب منافع مالی، تصاویری از دختران را تهیه کرده با عنوان دوست‌یابی در صفحه خود بارگذاری و در قبال دریافت هزینه به دیگران ارسال می‌کرد.

برخورد جدی با هنجارشکنان

سرهنگ نصرتی با بیان اینکه برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هر گونه مزاحمت و سلب آسایش دیگران جرم تلقی می‌شود، گفت: پلیس به طور جد و برابر قانون با هنجارشکنان در فضای مجازی برخورد خواهد کرد.

وی به کابران هشدار داد: برای پیشگیری از گرفتاری در دام مجرمین سایبری به هیچ عنوان اطلاعات شخصی اعم از تصاویر خصوصی خود را در فضای مجازی بارگذاری ننمایید.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به عنوان پل ارتباطی با هموطنان است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند از این طریق با پلیس در میان بگذارند.

کدخبر: 774525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟