ترفند جدید کلاهبرداران در استان کردستان؛ برداشت غیرمجاز از حساب افراد از طریق تماس تلفنی

سرهنگ مهدی دانش‌پور از ترفند جدید کلاهبرداران در رابطه با کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی در استان کردستان خبر داد و اظهار داشت: کلاهبرداران سایبری برای برداشت غیرمجاز از حساب افراد همواره از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از این روش‌ها برقراری تماس تلفنی با کاربران است.

به گزارش رکنا، وی افزود: در این روش فرد کلاهبردار در پوشش برنامه‌های صدا و سیما با کاربر تماس تلفنی برقرار کرده و با بیانی مسلط، به روشی که کاربر متوجه نشود اطلاعات بانکی و رمز‌های او را دریافت و در فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب قربانی خود می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان خطاب به شهروندان تصریح کرد: برای جلوگیری از  برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، اطلاعات حساب بانکی به خصوص رمزهای خود را در اختیار افرادی که از طریق مختلف به ویژه تماس تلفنی با شما ارتباط برقرار می‌کنند، قرار ندهید.

وی بیان کرد: شهروندان هوشیار باشند و هرگونه تماس مشکوک از طریق خط تلفن همراه با جعل عناوین همکار یا مأمور هر اداره‌ای را سریعاً به پلیس یا آن مجموعه اطلاع داده تا خدایی نخواسته مشکلی برای کسی ایجاد نشود.

سرهنگ دانش‌پور با یادآوری اینکه پلیس فتا استان در طول 24 ساعت شبانه‌روز آماده ارائه خدمات، پاسخگویی به سؤالات و مشکلات شهروندان در خصوص مسائل و جرائم فضای مجازی است، گفت اگر فردی در دام کلاهبردان قرار گرفت یا به موضوعی مشکوک شد، موضوع را سریعاً از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند تا همکارانمان بلافاصله ورود کنند.

کدخبر: 769781 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟