کوتاهی در 2 قتل جنجالی تهران با سنگ پرانی / توصیه پلیس به مردم + عکس
حجم ویدیو: 5.72M | مدت زمان ویدیو: 00:02:29

سنگ پرانی در تهران رخ داد. در حادثه سنگ پرانی 2 نفر به قتل رسیدند. عامل سنگ پرانی دستگیر شد. اولین قربانی سنگ پرانی رضا اسماعیل زاده 48 ساله بود. و دومین قربانی سنگ پرانی یک خانم معلم بود.

ماجرای فوت 2 تن در بر اثر پرتاب سنگ در روزهای اخیر احساسات پایتخت نشینان را جریحه دار ساخت و زخمی عمیق بر روان شهروندان باقی گذاشت . اتفاقی تلخ که بی شک تا سالها خاطره اش از ذهن و قلبمان پاک نخواهد شد .

به گزارش رکنا، این اتفاق ذهن ها را متوجه فردی بیمار کرد که با رفتار آسیب زننده اش نظم اجتماع را برهم ریخته و احساس امنیت در خیابان ها را کمرنگ کرده بود.

تا قبل از این اتفاقات کسی از وجود این فرد بیمار اطلاع نداشت و به محض وقوع جنایت کلیه نیروهای پلیس پایتخت به منظور شناسایی و دستگیری اش بسیج شده و ظرف مدت کوتاهی وی را دستگیر کردند .

اولین پرسشی که با شنیدن این اخبار در ذهن مخاطب نقش می بندد این است که آیا راهی وجود نداشت تا قبل از وقوع این اتفاقات تلخ این فرد شناسایی و تحت درمان و کنترل قرار می گرفت ؟

بی شک راهی ساده برای پیشگیری و مقابله به موقع با جرائم وجود دارد !

اکثر متخصصین حوزه روانشناسی و روانپزشکی بر سر این موضوع متفق القول هستند که رفتارهای آسیب زننده  متهم پرونده قتل میدان 9 دی اتفاقی ناگهانی و یک شبه نبوده و بی شک بارها از سوی متهم در گذشته تکرار شده است.

 اما اکثر افراد حاضر در صحنه، تنها نظاره گر رفتار این شخص بوده و چون آسیبی متوجه خودشان نشده نیازی حس نکرده اند تا از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110که به صورت شبانه روزی پل ارتباطی شهروندان با پلیس می باشد، پلیس پایتخت  را در جریان وجود این فرد بیمار قرار دهند .

باور اشتباه بسیاری از افراد این است که تنها وقتی خود درگیر اتفاقی جنائی شدند باید با پلیس تماس بگیرند !

تصورش را بکنید اگر شهروندان نسبت به اتفاقات و حوادث اطراف خود بی تفاوت نبوده و با مشاهده آسیب ها و جرائم، معتادین متجاهر، تجمع اراذل و اوباش، فروش اموال مسروقه و پاتوق های سارقان و مالخرها در محلات، توزیع مواد مخدر، افراد عقب مانده ذهنی  و بیماران روانی رها شده در خیابان،

به صورت شبانه روز اخبار آسیب ها و جرائم را از کانال مرکز فوریت های پلیسی 110 در اختیار پلیس های تخصصی قرار دهند روند مقابله با جرائم شتابی بی سابقه خواهد گرفت و اشراف اطلاعاتی پلیس بر جامعه مجرمان را چند برابر خواهد کرد .

یک همکاری مسئولانه می توانست موجب شناسایی و دستگیری به موقع  بیمار روانی شود که با سنگ پرانی سلامت شهروندان را به خطر می انداخت! اما تا وقتی اقدامات او به یک جنایت هولناک منجر نشد کسی احساس نکرد باید با مرکز فوریت های پلیسی 110تماس گرفته و پلیس را در جریان اقدامات خطر آفرین این بیمار برای رهگذران قرار دهد .

 یک تماس ساده شما با پلیس 110و گزارش یک عمل مجرمانه حتی اگر مستقیما ارتباطی با زندگی شخصی شما نداشته باشد می تواند سرنخ حل پرونده ای جنائی باشد. یک تماس به موقع از سوی شما می تواند فاصله بین ارتکاب جرم توسط مجرمان و دستگیری آنها توسط پلیس را کوتاه کرده و از بروز زنجیره ای از جرائم  و استمرار اقدامات مجرمانه آنان در جامعه پیشگیری کند .

از سوی دیگر احساس تعهد در قبال درمان و نظارت بر زندگی افراد دچار اختلالات روانی از سوی خانواده ها به جای طرد آنها، یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه است که از بروز انواع جرائم در جامعه جلوگیری می کند .

شما شهروندان مسئول، چشمان بیدار پلیس در محلات هستید که با انعکاس به موقع اقدامات مجرمانه و آسیب های اجتماعی از شدت این آسیب ها کاسته و به پلیس در مسیر مقابله با مجرمان توان و انرژی مضاعف می بخشید و با همکاری خبری و مشارکت در اصلاح شرایط موجود در جامعه، حس امنیت و آرامش را در فضای زندگی همشهریان و هم وطنانتان جاری خواهید ساخت.

پس با مشاهده هر ناهنجاری و قانون شکنی با پلیس تماس گرفته و یاری گر پلیس آگاهی در مقابله با آسیب ها و جرائم باشید .

 سردار "علیرضا لطفی" – رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ

اولین قربانی سنگ پران بزرگراه های تهران که بود؟

اولین قربانی سنگ پران بزرگراه های تهران رضا اسماعیل زاده 48 ساله بود.

برادر رضا اسماعیل زاده در مورد روز قتل برادر خود می گوید: «آن روز مثل همیشه برادرم راهی محل کار خود شد. او کارمند یک شرکت ساختمان سازی بود و هر روز صبح زود برای رسیدن به محل کار خود از اتوبان یادگار امام عبور می کرد. آن روز همکاران رضا با ما تماس گرفتند و گفتند او به محل کارش نیامده است.

همسرش می گفت مثل هر روز صبح برای رسیدن به محل کارش از خانه بیرون رفته است. چند ساعت بعد متوجه شدیم که او در اتوبان یادگار امام دچار سانحه شده است. ابتدا فکر می کردیم او تصادف کرده است، اما وقتی به محل حادثه رسیدیم متوجه شدیم او بر اثر برخورد پاره سنگ به شیشه جلوی خودرواش جان باخته است. ماجرا برای ما مبهم بود و نمی دانستیم علت اصابت سنگ به خودرو چه می تواند باشد تا اینکه روز گذشته مشخص شد عامل سنگ پرانی به خودرو برادرم دستگیر شده است.»

برادر رضا اسماعیل زاده در ادامه گفت: «برادرم یک پسر 14 ساله دارد که حالا از نعمت پدر بی نصیب شده است. فکر آینده پسر برادرم بزرگترین دغدغه ای است که ذهن من و برادران دیگرم را به خود مشغول کرده است. چند سال قبل پدرمان به رحمت خدا رفته و حالا پسر رضا و مادرم اولیای دم او هستند که خواستار اشد مجازات برای متهم این پرونده هستند تا خون به ناحق ریخته برادرم پایمال نشود.»

قتل در بزرگراه یادگار امام

قاتل خانم معلم تهرانی بازداشت شد

رسیدگی به پرونده قتل خانم معلم جوان تهرانی ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۹ دی ماه در دستور کار ساسان غلامی، بازپرس ویژه قتل پایتخت قرار گرفت.

خانم معلم ۴۰ ساله که راننده یک خودرو ساندرو بوده، موقع عبور اتوبان نواب مورد اصابت بلوک سیمانی قرار گرفته و در دم جان خود را از دست داده بود.

بررسی ها نشان می داد فردی ناشناس در حاشیه اتوبان ایستاده و در اقدامی وحشیانه بلوک های سیمانی را به سمت خودروهای عبوری پرتاب می کرد که در این اقدام هولناک، ابتدا یک بلوک سیمانی به راننده یک خودرو تیبا برخورد کرده و او را به شدت مصدوم کرد.سپس پرتاب بلوک بعدی سبب قتل خانم معلم جوان شد.

بعد از آن هم فرد ناشناس بلوک سیمانی دیگری را که برای تعمیرات سنگفرش پیاده رو، در حاشیه اتوبان دپو شده بود؛ به سمت راننده یک خودرو پراید پرتاب کرد و موجب خسارت شدید به خودرو پراید شد.

بررسی دوربین مدار بسته حاکی از این است که مرد جنایتکار بعد از پرتاب بلوک های سیمانی ، پای پیاده به لاین دیگر اتوبان رفته و از مهلکه گریخته است.

متهمی که با پرتاب بلوک سیمانی باعث مرگ دو نفر در اتوبان نواب شده بود دستگیر شد.

قتل معلم با بلوک سیمانی

کدخبر: 768937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟