این 10 فوتبالیست مشهور ایران و جهان هدف دزدان خشن قرار گرفتند + عکس و جزییات

 چند روز قبل خبر عجیبی در رسانه‌های داخلی منتشر شد که کمتر سابقه داشته است و باعث نگرانی‌هایی هم شد. ظاهرا شنبه‌ شب سارقان به خانه فرهاد مجیدی ، سرمربی تیم استقلال رفته و با استفاده از غیبت او در خانه به گاوصندوق او دستبرد زده و مقادیری وجه نقد، دلار، طلا و چند فقره چک را به سرقت برده‌اند.

علی دایی

سرقت از علی دایی

به گزارش رکنا، این اتفاق اگرچه در سال‌های اخیر بار‌ها در فوتبال اروپا رخ داده است و کمتر در ایران سابقه داشته و شاید مهم‌ترین نمونه آن در ماه‌های اخیر زمانی بود که علی دایی در خیابان مورد حمله سارقان قرار گرفت و گردنبند طلای او به سرقت رفت که البته مدتی بعد پلیس دزدان را دستگیر کرد.

فرهاد مجیدی

سرقت از خانه فرهاد مجیدی

با این حال اتفاق شنبه‌شب و ورود سارقان به خانه فرهاد مجیدی کمتر میان فوتبالیست‌های ایرانی سابقه داشته است. در فوتبال اروپا، اما به‌خصوص در زمان برگزاری دیدار‌های فوتبال خانه فوتبالیست‌ها بار‌ها مورد دستبرد قرار گرفته است و آن‌ها زمانی که به خانه برگشته‌اند با صحنه‌های دور از انتظاری روبه‌رو شده‌اند. در ادامه به بررسی برخی از این اتفاقات می‌پردازیم.

حمله به ژوائو کانسلو

فوتبالیست‌های مال باخته

در روز‌های ابتدایی سال ۲۰۲۲ و در جریان تعطیلات کریسمس وقتی ژوائو کانسلو در خانه حضور داشت دزدان مسلح وارد منزل او شدند و حتی درگیری‌ای نیز بین آن‌ها رخ داد. ۴ مرد مسلح درحالی‌که نقاب بر چهره داشتند وارد خانه این مدافع پرتغالی شده و با تهدید او و خانواده‌اش جواهراتش را به سرقت بردند.

در این میان او با سارقان درگیر شده و دچار جراحت هم شده بود، اما این اتفاق باعث نشد تا فردای آن روز برای حضور در دیدار برابر آرسنال در لیگ برتر به همراه منچسترسیتی راهی لندن نشود. کانسلو خوش‌شانس بود که با وجود جراحت‌هایی که روی صورتش ایجاد شد به همسر و دختر دوساله‌اش آسیبی وارد نشد.

دزدی از ستاره سابق سیتی در پرتغال

فوتبالیست‌های مال باخته

در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی نیز یکی دیگر از بازیکنانی که سابقه بازی برای سیتیزن‌ها را دارد مورد حمله سارقان قرار گرفت. دزدان مسلح این بار در پرتغال به سراغ خانه نیکولاس اوتامندی، مدافع آرژانتینی بنفیکا رفتند و بدون هراس از اینکه او و خانواده‌اش در خانه حضور دارند مشغول سرقت از خانه او شدند.

در یکی از روز‌های دسامبر ۲۰۲۱، اوتامندی درحالی‌که در منزل خود مشغول استراحت بود با اتفاق عجیبی روبه‌رو شد. ۴ سارق مسلح ناگهان وارد خانه او شدند و درحالی‌که یکی از آن‌ها یک چاقو را روی گردن این مدافع آرژانتینی قرار داده بود مشغول سرقت از خانه او شدند. دزدان او را به همراه پسر و همسرش به یکی از اتاق‌های خانه برده و مشغول جمع‌آوری اشیای قیمتی شدند. این مدافع ۳۳ ساله که در تابستان امسال با آرژانتین فاتح کوپا آمه‌ریکا شده بود شب قبل از سرقت در لیگ پرتغال به میدان رفته بود.

دی‌ماریا و سرقت در وسط بازی

فوتبالیست‌های مال باخته

آنخل دی‌ماریا در مارس سال ۲۰۲۱ در ترکیب پاری‌سن‌ژرمن مشغول بازی بود و از قضا عملکرد خوبی هم در زمین بازی داشت، اما ناگهان مائوریتسیو پوچتینو، سرمربی تیم تصمیم گرفت او را تعویض کند.

دی‌ماریا که انتظار چنین اتفاقی را نداشت پس از خروج از زمین با خبر عجیبی مواجه شد و فهمید که چرا هموطنش او را بیرون کشیده است. در میانه بازی همسر این ستاره آرژانتینی با یکی از مسئولان امنیتی باشگاه تماس گرفته و اعلام می‌کند که سارقان به منزل او هجوم برده‌اند. البته او تنها بازیکن پاریسی‌ها نبود که در آن شب با چنین مشکلی روبه‌رو شد.

مارکینیوش مدافع برزیلی این تیم نیز پیغام مشابهی دریافت کرد که دزدان به منزل والدین او که در اطراف پاریس قرارداشت حمله کرده‌اند و در جریان این سرقت پدرش هم زخمی شده بود. در فاصله کوتاهی نسبت به این اتفاقات باز هم بازیکنان این تیم مورد سرقت قرار گرفتند.

فوتبالیست‌های مال باخته

درحالی‌که مائورو ایکاردی به همراه تیم در یک بازی خارج از خانه حضور داشت سارقان از فرصت استفاده کرده و با ورود به خانه او جواهرات و هزاران دلار پول را به سرقت بردند.

ناامنی در بریتانیا

البته پولدار‌های پاریسی تنها کسانی نیستند که در ماه‌های گذشته با چنین دزدی‌هایی مواجه شده‌اند. در انگلیس نیز سارقان با اطلاع از این نکته که بازیکنان چه زمانی در بازی‌های تیم‌های خود حضور دارند و معمولا خانواده‌های آن‌ها نیز در این زمان در خانه حضور ندارند با خیالی آسوده نقشه سرقت از خانه‌های آن‌ها را می‌کشند.

ریاض محرز، ستاره الجزایری سیتی یکی از این بازیکنان بود که هزاران دلار از این طریق از دست داد.

فوتبالیست‌های مال باخته

در سال ۲۰۲۰ دله آلی، بازیکن تاتنهام در خانه گران‌قیمت خود حضور داشت که سارقان با چاقو به او حمله کرده و جواهرات و ساعت‌های ارزشمندش را دزدیدند. این درحالی بود که خود او به همراه نامزد و برادرش در خانه حضور داشتند، اما موفق نشدند مانع از این سرقت شوند.

فوتبالیست‌های مال باخته

یکی دیگر از این اتفاقات که فیلم‌های دوربین مداربسته آن هم پخش شد اتفاقی بود که برای گابریل، بازیکن آرسنال رخ داد و یک مرد کلاه‌دار با چوب بیسبال به او حمله کرد تا کلید‌های ماشین و منزل، موبایل و همچنین ساعت او را بدزدد که با مقاومت این بازیکن روبه‌رو شد. درنهایت درگیری طرفین باعث شد تا دزد موردنظر فرار را بر قرار ترجیح داده و دست خالی پارکینگ خانه گابریل را ترک کند.

فوتبالیست‌های مال باخته

کولاسیناچ دیگر بازیکن آرسنال بود که وقتی همراه مسوت اوزیل به یکی از محله‌های لندن رفته بود مورد هجوم سارقان قرار گرفت، اما با آن‌ها درگیر شد و درنهایت سارقان نیز دستگیر شدند.

فوتبالیست‌های مال باخته

کدخبر: 768816 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟