دستگیری ۱۱ متهم در پرونده‌ای با ۱۳۷۴ شاکی در نقده/ کلاهبرداری متهمان از مردم با شگردی خاص

ناصر عتباتی صبح امروز در جلسه رسیدگی به پرونده شرکت دارا زرین لوتوس نقده که جزو پرونده‌ای کثیرالشاکی است، اظهار داشت: این پرونده دارای حساسیت با تعداد هزار و 374 شاکی در حوزه قضایی نقده در جریان است که به لحاظ اهمیت موضوع و کثرت شکات و مالباختگان جلسه‌ای با حضور مسئولان قضایی و اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی  شهرستان نقده در محل دادگستری این شهرستان تشکیل و ابعاد قضیه مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود: باید اموال مالباختگان که در اختیار متهمان است، با کارهای دقیق کارشناسی و اطلاعاتی  شناسایی و توقیف شود تا مرتکبین نتوانند این اموال را از دسترس خارج کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: در این زمینه تعداد 11 نفر متهم دستگیر شده و تحت قرار قانونی هستند.

وی ادامه داد: این افراد شرکتی تحت عنوان دارا زرین لوتوس راه انداخته بودند و به وسیله آن از مردم کلاهبرداری کرده و اموال آنها را برده اند.

عتباتی ابراز داشت: اولویت دادن به امر شناسایی اموال و وجوه در اختیار متهمان و استرداد سریع به صاحبان آن‌ها باید در دستور کار باشد و علاوه بر مجازات مرتکبین، مالباختگان نیز در سریع‌ترین زمان ممکن به اموالشان برسند.

وی خاطرنشان کرد: مردم فریب کلاهبرداران به ویژه در فضای مجازی را نخورند و اموال خود را به راحتی در اختیار این سود جویان و فرصت طلبان قرار ندهند و هشدارهای دستگاه‌های قضایی و انتظامی و امنیتی را کاملا جدی بگیرند.

کدخبر: 768570 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟