تلکه کردن سالخورده و کم سوادها پای عابربانک در شیراز

سرهنگ "کاووس حبیبی"  در تشریح این خبر بیان کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر کلاهبردای از یکی شهروندان مسن و کم سواد در زمان استفاده از خودپردازهای بانکی ، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

کلاهبرداری در مقابل دستگاه های خودپرداز

به گزارش رکنا، وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و مطلع شدند که متهم با شناسایی افراد بی سواد، سالمند و ناتوان در جلوی دستگاه‌های خودپرداز به بهانه کمک، رمز آنها را به دست می‌آورده و در فرصتی کوتاه کارت مال باخته را با کارت‌های تاریخ گذشته که به همراه داشته تعویض و سپس اقدام به خالی کردن حساب مال باختگان می‌کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: ماموران با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در مخفیگاهش در یکی از محلات شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ "حبیبی" با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به 18 فقره کلاهبرداری به مبلغ 2 میلیارد ریال از افراد مسن و کم سواد در سطح شهرستان‌های شیراز و یاسوج اعتراف کرد، گفت: فرد کلاهبردار پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بدون تردید اصلی‌ترین راه مقابله با این قبیل کلاهبرداری‌ها، آموزش افراد کم سواد و مسن نسبت به استفاده‌ صحیح از خودپردازها، عدم اعتماد نابجا شهروندان به افراد غریبه و به کار بستن نکات امنیتی است.

کدخبر: 759194 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟