نتیجه پرونده شکنجه فجیع پلنگ ایرانی/ عاقبت 2 جوان خشن مشهدی که فیلم گرفتند

در تاریخ هفتم تیرماه امسال, 2 جوان اهل شهرستان تربت حیدریه از توابع خراسان رضوی با آثار زخم و جراحاتی که نشان از درگیری با حیوان وحشی داشت به شبکه بهداشت و درمان روستای نسر تربت حیدریه مراجعه کردند که این موضوع بلافاصله با پیگیری یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همراه شد.

به گزارش رکنا، پس از دریافت خبر بلافاصله یگان حفاظت محیط زیست برای بررسی موضوع به محل اعزام و به‌رغم انکار دو متخلف و با بررسی آثار جرح و زخم روی بدن آنان، محرز شد که این دو جوان به یک قلاده پلنگ در ارتفاعات روستای نسر, در منطقه حفاظت‌شده ژرف در حوزه استحفاظی شهرستان تربت حیدریه حمله کرده‌اند.

فیلم‌ها و تصاویری که بعدها در فضای مجازی منتشر شد نشان می‌داد که توله پلنگ دو ساله به طرز فجیعی توسط این 2 جوان شکنجه شده است.

 عاملان مرگ پلنگ ایرانی تبرئه شدند!

محیط‌بانان بلافاصله با شناسایی محل درگیری، پلنگ زخمی را در حالی‌ که رمقی برایش نمانده بود با صورتی متلاشی، برای درمان به مشهد منتقل کردند اما شدت جراحات وارده به وسیله سنگ و چوب  بسیار شدید بود و توله پلنگ ایرانی بعد از دو روز تلاش تیم درمانگر، تلف شد.

روز گذشته علی کشمیری, فعال و کنشگر محیط زیست اهل خراسان رضوی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود از تبرئه شدن 2 جوان عامل کشتار پلنگ خبر داد و نوشت: دو متهمی که پلنگی بیمار و نحیف را به شکلی وحشیانه با ضربات مهلک سنگ و چوب کشته بودند در دادگاه بدوی تبرئه شدند و در مرحله بعدی, پرونده این دو نفر به دادگاه تجدیدنظر ارجاع شده و منتظر رای نهایی است.

وی ادامه داد: ضروری است ریاست محترم دادگستری استان خراسان رضوی و دادستان بدون اغماض این پرونده‌ را به سرانجام برسانند و موجب گستاخی متخلفین و دلسردی حافظان طبیعت نشوند.

کدخبر: 756084 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟