عکس های خصوصی دختر جوان آبرویش را برد / پلیس ارومیه وارد عمل شد

 سرهنگ اکبر نصرتی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی در خصوص جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه در شبکه اجتماعی واتساپ مورد مزاحمت و آزار و اذیت قرار گرفته است، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

به گزارش رکنا، سرهنگ نصرتی ادامه داد: با بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد؛ عامل ایجاد مزاحمت فردی است که شاکی در فضای مجازی به قصد ازدواج با وی آشنا شده بود.

 آزار و اذیت، عاقبت ارتباط و دوستی اینترنتی بود

وی افزود: شاکی پرونده از روی سهل‌انگاری و اعتماد بی‌جا به متهم، تصاویری از خود را در اختیار وی قرار داده بود که همان تصاویر دست مایه‌ای برای مزاحمت شده بود.

این مقام مسئول گفت: با اقدامات فنی و پلیسی، فرد خاطی شناسایی و در مواجهه با ادله قاطع پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و اعلام کرد که با توجه به اینکه تصاویری از شاکیه در اختیار داشتم به دلیل اختلاف پیش آمده، وی را تهدید به پخش تصاویر نمودم.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه فضای مجازی محلی برای انتقام‌جویی و مزاحمت برای دیگران نیست، گفت: هر گونه سلب آسایش و ایجاد مزاحمت در فضای مجازی جرم بوده و برابر قانون با قانون‌شکنان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هویت‌ها در فضای مجازی غیرواقعی هستند، گفت: به هیچ عنوان در این محیط به درخواست‌های افراد غیر پاسخ مثبت نداده و اطلاعاتی از خود را در اختیار آنان قرار ندهید.

سرهنگ نصرتی از شهروندان خواست: در صورت داشتن هر گونه سوال و گزارش مواد خلاف قانون از طریق سایت پلیس فتا(www.cyberpolice.ir) با کارشناسان در میان بگذارند.

کدخبر: 752685 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟