انتشار این عکس تلخ شکارچیان بی رحم را گرفتار کرد / دستگیری در بهار

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: شکارچیان چهار سر خرگوش در منطقه آزاد مهاجران از توابع این شهرستان توسط عوامل انتظامی دستگیر شدند.

به گزارش رکنا، «معصومه پارچیان» روز چهارشنبه  افزود: پس از دریافت گزارش مبنی بر ورود شبانه چند شکارچی غیربومی به منطقه مهاجران و شنیده شدن صدای شلیک تیر ، رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت و انتشار این تصاویر دلخراش در فضاهای مجازی از شکار آنها را به دردسر انداخت.

وی اضافه کرد: با توجه به عزیمت یگان حفاظت از محیط زیست به منطقه «حسین آباد» برای رسیدگی به یک تخلف زیست محیطی، از عوامل انتظامی شهرستان بهار برای برخورد با متخلفان استمداد طلبیده شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار ادامه داد: عوامل انتظامی چهار شکارچی غیربومی و ساکن استان مجاور را شناسایی و دستگیر کرده که از آنها یک قبضه سلاح دارای مجوز و چهار سر خرگوش کشف شد.

پارچیان با بیان اینکه برای متهمان پرونده تشکیل و تحویل مرجع قضایی شده است اظهار داشت: طبق ماده ۱۱ قانون شکار و صید، حتی در صورت داشتن مجوز حمل سلاح و پروانه شکار، هدف قرار دادن وحوش پس از غروب آفتاب و تاریک شدن هوا ممنوع است.

وی افزود: با توجه به افزایش ورود گونه گرگ به مناطق مسکونی شهر بهار، با درخواست اداره محیط زیست این شهرستان و موافقت سازمان متبوع، پروانه ای برای شکار خرگوش صادر نمی شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار اضافه کرد: این اقدام در راستای افزایش جمعیت خرگوش به عنوان طعمه اصلی گرگ و جلوگیری از ورود آنها به مناطق مسکونی برای تامین طعمه مورد نیاز و حمله به ساکنان صورت گرفته است.

 

کدخبر: 751610 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟