فساد سریالی در شهرداری / بازداشت 12 نفر به جرم اختلاس

علی قاسم زاده در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: بعد از سه ماه این نشست را برگزار کردیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

به گزارش رکنا، وی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در سه ماه اخیر ادامه داد: چهار کریدور برای شهر در نظر گرفتیم که میدان مشاهیر و میز اقتصاد از جمله برنامه‌های مهم ما است.

دستگیری ۱۲ نفر از پرسنل شهرداری به دلیل فساد

شهردار اصفهان تصریح کرد: جدای از میز اقتصاد به سمت بستن منافذ پول حرام رفته ایم و در بستر هوشمند سازی به دنبال به سرانجام رساندن این کار هستیم. یکی از مسیر‌های ایجاد پول حرام خدمت رسانی به خصوص در حوزه شهرسازی است که با کوتاه کردن این مسیر می‌توانیم به هدف مان برسیم.

وی با اشاره به پدیده دلالی و واسطه‌های حاضر در شهرداری تاکید کرد: دلال‌ها و واسطه‌ها را زیر نظر گرفته ایم و در این رابطه ۱۲ نفر در شهرداری اصفهان به دلیل فساد بازداشت شده اند و بعضا اختلاس‌های بزرگی داشتند که بعد از تایید سیستم قضایی اسم آن‌ها منتشر خواهد شد. فقط این را بگویم که یک نفر از دستگیر شدگان ۲۰۰ میلیارد تومان رشوه در حوزه ساخت و ساز دریافت کرده است.

قاسم زاده با بیان اینکه شهرداری را با حدود ۵۰۰۰ میلیارد بدهی تحویل گرفتیم خاطرنشان کرد: این مبلغ به اسم کسری بودجه است و بنابر عرف مرسوم با استفاده از اوراق مشارکت و وام‌های بانکی این کسری را جبران خواهیم کرد.

وی به اولویت‌های شهرداری اشاره کرد و گفت: تمرکز ما بر خط دو مترو بوده و رینگ چهارم نیز اولویت دیگر ما است و تراموا در بودجه ۱۴۰۰ جایی ندارد. توسعه حمل و نقل عمومی نیز از برنامه‌های مدیریت شهری است که به دلیل عدم پرداخت سهم دولت و گرانی و آماده نبودن اتوبوس با چالش‌های زیادی در این حوزه روبرو هستیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما، مسائل زیست محیطی، آب و آلودگی هوا و حقابه زاینده رود است و شهرداری مسئول پیگیری حقابه این رود است. با این حال همجواری صنایع با شهر مشکلات زیست محیطی شهر را دوچندان کرده است.

وی به مساله فرونشست اشاره کرد و افزود: در بحث فرونشست که پدیده جدی است، تاکید می‌کنم که برای ایجادحساسیت اغراق نکنیم و بپذیریم که با بزرگنمایی بعضا شرایط بدتر می‌شود که بهتر نمی‌شود.

قاسم زاده یادآور شد: اگر اصفهان هنوز باغ شهری است پر از درخت و فضای سبز، این فضا محصول مدیریت شهری در ادوار مختلف است که با تصویه پساب اقدام به آبیاری فضای سبز کرده است. اگر این طرز فکر نبود، از باغ شهر اصفهان خبری نبود و معضل فرونشست جدی‌تر بود.

وی به اهمیت اصفهان اشاره کرد و افزود: برای معرفی هرچه بیشتر اصفهان به دنیا، به زودی نمایشگاه توانمندی‌های اصفهان در بصره را برگزار و از اهالی فرهنگ و هنر و صنایع دستی برای حضور در این نمایشگاه دعوت می‌کنیم.

شهردار اصفهان در پاسخ به سئوالی که شعار "اصفهان، شهر زندگی " را نقد کرد و گفت: اصفهان با این غلظت آلاینده‌ها و نداشتن هوای پاک در سال جاری، شهر زندگی نیست اظهار داشت: این فقط یک شعار است؛ قرار است کاری کنیم که اصفهان شهر زندگی بشود و قطعا چالش آلودگی هوا و خشکسالی و فرونشست را داریم که باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

قاسم زاده دوچرخه سواری بانوان در اصفهان را منوط به مرجع تقلید بانوان دانست و گفت: وظیفه شهرداری ایجاد مسیر امن دوچرخه سواری است و نمی‌تواند در نظر مراجع تقلید در باب دوچرخه سواری خانم‌ها ورود کند. خانم‌ها باید ببینند مرجع تقلید شان در مورد دوچرخه سواری چه فتوا و نظری دارند و طبق آن عمل کنند.

کدخبر: 751289 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟