کابوس تلخ دختر کرمانی از پخش شدن فیلم و عکس های خصوصی / پلیس چه کرد؟

سرهنگ امین یادگارنژاد، در تشریح این خبر اظهار داشت: خانم جوانی با مراجعه به این پلیس عنوان کرد فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر شخصی او در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام وی کرده و موجب بر هم زدن آرامش روانی وی شده است.

به گزارش رکنا، وی افزود: با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت ، با هماهنگی مقام قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

دستگیری عامل نقض حریم خصوصی دختر جوان در اینستاگرام

وی ادامه داد: متهم که مرد جوانی بود در بازجویی‌های اولیه منکر بزه ارتکابی شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود و انگیزه خود را جهت سرگرمی و تفریح عنوان کرد.

سرهنگ امین یادگارنژاد با بیان این‌که برابر ماده‌ ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای گفت: هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا کرمان خاطر نشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند‌؛ شماره تماس 03421824603 به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان در سراسر استان است.

کدخبر: 751130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟