عکس زن مطلقه در شهر پخش شد / مرد مشهدی اعتراف کرد

سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در خصوص این خبر بیان داشت: در پی مراجعه خانمی 24 ساله و ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس که مدعی شده بود فردی ناشناس در فضای مجازی برای وی و خانواده‌اش با انتشار تصاویر خصوصی ایجاد مزاحمت کرده است، رسیدگى به این پرونده ‌به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت.

 انتشار تصاویر شخصی توسط همسر سابق در فضای مجازی

به گزارش رکنا، این مقام انتظامی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه و با بررسی‌های اولیه و اقدام فنی و پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با استفاده از شبکه‌های اجتماعی با ایجاد پروفایلی جعلی اقدام به انتشار تصاویرخصوصی شاکی به همراه شماره تلفن وی نموده است که این موضوع سبب هتک حیثیت و ایجاد مزاحمت برای شاکیه شده است

سرهنگ جهانشیری خاطر نشان کرد: کارشناسان این پلیس پس از هماهنگی با دستگاه محترم قضایی، اقدام به دستگیری کردند، متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود و اظهار پشیمانی کرد.

وی بیان داشت: وی طی اعتراف متهم، برای دور زدن مهریه و عدم پرداخت آن به شاکی و با هدف انتقام جویی و تنبیه شاکیه دست به این عمل مجرمانه زده است.

این مقام مسئول هشدار داد: افراد در حفظ و نگهداری تصاویر خصوصی و خانوادگی خود دقت کنند و آگاه باشند که انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی زمینه را برای سوء استفاده افراد فرصت طلب فراهم می‌کند.

برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده وعواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیسی را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا با شماره تماس مرکز فوریت های سایبری به شماره 096380  تماس برقرار نمایند.

کدخبر: 750817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟